Iskolai bullying megelőzése és nemek közötti egyenlőség - ingyenes online oktatási platformot indított az Amnesty Közoktatás
Gál Luca

Iskolai bullying megelőzése és nemek közötti egyenlőség - ingyenes online oktatási platformot indított az Amnesty

A platform létrehozói olyan témák oktatását szeretnék elősegíteni, amelyekről az iskolákban nem tanítják a diákokat. Ezek között szerepel a bullying, az emberi jogok megismerése és az azokért való kiállás.

Annak érdekében, hogy a fiatalok időben megtanulják a kirekesztés és a nemi alapú megkülönböztetés káros hatásait, ezeknek a problémáknak az ismertetésével már az iskolában foglalkozni kellene - hívja fel a figyelmet az Amnesty Akadémia.

A túlszabályozott és központosított tanmenet miatt azonban nem jut arra idő, hogy a diákoknak megtanítsák az olyan sztereotípiák levetkőzését, amelyek újratermelik a munkaerőpiac rendszerszintű problémáit, például a nemi alapú megkülönböztetés következményeként választott karriert, valamint ebből fakadóan a nők és a férfiak közötti bérkülönbségeket.

Az Amnesty Emberi Jogi Akadémia ingyenes online oktatási platformot indított annak érdekében, hogy olyan fontos témákat ismerhessenek meg a diákok, amelyek felkészítik őket az önálló társadalmi életre, de hiányoznak az oktatási rendszerből.

A platformon a fiatalok mellett a szülők és a pedagógusok is hasznos ismereteket szerezhetnek például a nemek közötti egyenlőség és a jogállamiság kérdéskörében. Ezenkívül olyan kurzus is elérhető, amely az iskolai bullying fajtáiról és az iskolai erőszak megállításáról szól.

Az Amnesty Akadémia oldalát és az elérhető kurzusaikat itt tudjátok megnézni.

 

 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.