Egymilliárd forintból építenek tornacsarnokot egy egyházi gimnáziumban Közoktatás
Tornyos Kata

Egymilliárd forintból építenek tornacsarnokot egy egyházi gimnáziumban

A munkálatok költségeit az adófizetők állják állami támogatás formájában.

Több mint egymilliárd forintból fog megépülni a Tatabányai Szent Margit Gimnázium tornacsarnoka – írta meg az Átlátszó.

Még tavaly júniusban írt ki közbeszerzési eljárást a Székesfehérvári Egyházmegye a tornacsarnok befejezésére. A legkedvezőbb ajánlatot az EB Hungary Invest Kft. nyújtotta be: nettó 1,030 milliárd forintért vállalták a munkát. A kft. feladata lesz többek között a beton és vasbeton szerkezetek felületi javítása, mennyezet- és oldalfalvakolat készítése, álmennyezet szerelése, továbbá a nyílászárók beszerelése, de a tűzjelző-, valamint a beléptető- és videómegfigyelő rendszer kiépítése is.

A munkálatok költségeit pedig az adófizetők állják állami támogatás formájában. Valójában a teljes beruházást ilyen formában finanszírozzák: a kormány ugyanis 3,5 milliárd forinttal támogatta „a tatabányai önkormányzat tervét, hogy az 1900-ban épült bányakórházból katolikus gimnáziumot alakítsanak ki”. Ráadásul a területet is ingyen adták át az egyházmegyének 2016-ban.

Voltak problémák a gimnázium fejlesztésekor: a beruházás első felét végző egyik vállalkozást, az Octopus Invest Kft.-t beperelték az alvállalkozói, majd felszámolás alá került. De most a tervek szerint befejeződhetnek a tatabányai Szent Margit Katolikus Gimnázium építési munkálatai.

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.