Kihallgattak egy gyanúsítottat az Eötvös József Gimnázium korrupciós ügyében Közoktatás
Székács Linda

Kihallgattak egy gyanúsítottat az Eötvös József Gimnázium korrupciós ügyében

A vád szerint kenőpénzért cserébe vettek fel diákokat az ország egyik legjobb középiskolájába.

Befolyással üzérkedés bűntette miatt egy személyt gyanúsítottként hallgatott ki az ügyészség az Eötvös Gimnáziumot érintő korrupciós ügyben - írta meg a Magyar Nemzet.

Korábban az Eduline-on is beszámoltunk arról, hogy tavaly januárban nyilvánosságra került egy olyan hangfelvétel, amiben a Metropol szerint az hallható, hogy egy szülő az Eötvös József Gimnáziumhoz tartozó Reáltanoda Alapítvány kuratóriumi elnökével, Kálmán Gáborral arról beszélget, hogy a gyerekének nem sikerült teljesítenie az ország egyik legjobb gimnáziumának felvételi követelményeit, ellenben félmillió forintot már kifizettek annak érdekében, hogy a nyolcszoros túljelentkezés ellenére a gyereknek biztos helye legyen az intézményben. A beszélgetés során több alkalommal is elhangzik az intézmény igazgatójának, Moss Lászlónak is a neve.

A Magyar Nemzet most azt írja, megkeresésükre a Központi Nyomozó Főügyészség azt a tájékoztatást adta, hogy a az alárendeltségébe tartozó Fővárosi Nyomozó Ügyészség „az Eötvös Gimnáziumhoz köthető társadalmi szervezet egy tagját gazdálkodó szervezet részére tevékenységet végző önálló intézkedésre jogosult személlyel kapcsolatban elkövetett befolyással üzérkedés bűntette miatt gyanúsítottként hallgatta ki azért, mert arra hivatkozott, hogy pénzért elintézi egy gyermek felvételét az oktatási intézménybe”.

A nyomozás érdekeire tekintettel több információt nem közöltek.

Az intézmény egyébként a HVG 2024-es középiskolai rangsorában is előkelő helyen szerepel. A rangsort az alábbi cikkünkben nézhetitek meg:

 

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.