A fenntartó szerint nem volt átgondolatlan a szentesi iskolaigazgató kírúgása Közoktatás
Tornyos Kata

A fenntartó szerint nem volt átgondolatlan a szentesi iskolaigazgató kírúgása

A felek érdekeire való tekintettel nem árulják el, hogy miért vonták vissza a Kiss Bálint Református Általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde intézményvezetőjének kinevezését.

Január 4-én indoklás nélkül visszavonta Karikó-Tóth Tibor, a Kiss Bálint Református Általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde intézményvezetőjének kinevezését a Szentes Nagytemplomi Református Egyházközség Presbitériuma.

A döntés akkora felháborodást váltott ki a szülők körében, hogy tiltakozásképp az aHang felületén petíciót indítottak. Az Egyházközség a Facebookon reagált a szülők felháborodására:

"Talán hirtelen és váratlanul érte Önöket ez a döntés és annak híre, azonban kérem, fogadják el tőlünk azt a megállapítást, hogy ennek a testületnek a döntése – legyen ez most akármennyire nehezen érthető is – nem véletlenszerű, nem átgondolatlan, és főként nem önös érdekből született"

– írták a közleményükben. Hozzátették, hogy "a felek érdekeire való tekintettel" nem indokolták meg a kinevezés visszavonását. Egy 2024. január 2. óta hatályos törvény szerint a református általános iskola igazgatójának eltávolítása nem igényelt indoklást.

Arra is kitértek, hogy a döntés alapos előkészülettel, titkos szavazással, egyhangúlag, az összes szavazásra jogosult tag jelenlétével és azok egyértelmű igen szavazatával született meg. Felhívják a figyelmet, hogy a döntés egyetlen pedagógus álláshelyét sem érinti.

 

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.