Kampányt indítottak az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja alkalmából Közoktatás
Gál Luca

Kampányt indítottak az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja alkalmából

A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százalékát is érinti.

A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) egy neurológiai eredetű, vagy veleszületett, vagy a fejlődés során kialakult rendellenesség, melynek vezető tünete a figyelemzavar, kísérő tünetei pedig a hiperaktivitás, feledékenység és a gyenge impulzuskontroll (szétszórtság, nyüzsgés, figyelmetlenség). Lehet részképesség-zavar, de akad olyan súlyossági fok, hogy sajátos nevelési igényhez (SNI) vezet.

Ahhoz, hogy felnőttként boldogulni tudjanak a különböző élethelyzetekben, fontos, hogy helyesen tudjanak szöveget értelmezni. Ehhez nélkülözhetetlen a gyerek- és kamaszkori olvasás. Azonban társaiktól eltérően, a figyelemzavarosoknak ez kifejezetten nehéz feladat, mivel 20 percnél hosszabb ideig nem képesek fókuszálni. Emiatt rendszerint hiányosak maradnak az ismereteik a tanulmányaik során, amik később a felnőtt korban sok hátrányt jelenthetnek.

Az ADHD tudatosításának hónapja alkalmából egy közösségi finanszírozású kampányt indított Kertész Beáta, az Örömmel élni! Alapítvány elnöke, és Hajdu Ágnes, az ADHD Egyesület szakmai vezetője.

A speciális képességű gyerekek szövegértési készségeinek fejlesztésére készítettek a Kópé-Ráció képregényt, ami képes lehet lekötni a nem átlagos gyerekeket is.

A képregény attól olyan különleges, hogy bár a borítója színes, de a tartalma fekete-fehér. A készítők szerint így az agy kevésbé fárad el, az olvasás koncentráltabbá válik, nem tereli el a figyelmet a lényegről. Emellett pedig a történet sok-sok humorral és állati földalatti szuperhősökkel teli. A hátoldalán társasjátékot, belül pedig kreatív és interaktív kihívásokat rejt.

A Kópé-Ráció KÉPREGÉNYT-t nem csak a 8-12 év közötti figyelemzavaros gyerekek szüleinek ajánlják a szerzők, de terapeutáknak és iskolai szakembereknek is a segítségére lehet. Az alkotók a különbleges képregény létrehozására a közösségi finanszírozást választották. A kampány indulását nem véletlenül időzítették októberre, hiszen most van az ADHD tudatosításának hónapja.