Több mint tíz százaléka távozik a tanároknak az V. kerületi iskolából Közoktatás
Gál Luca

Több mint tíz százaléka távozik a tanároknak az V. kerületi iskolából

A státusztörvény miatt több tanár és az igazgató is felmondott a Hild József Általános Iskolában.

A határidő lejártával négy pedagógus, köztük az iskola igazgatója is jelezte, hogy nem fogadja el az új jogállásról szóló szerződést a Hild József Általános Iskolában. Így novemberben a felmondó tanárok már a felmentési idejüket fogják tölteni – írta meg a Népszava.

A kialakult helyzetről Göggené Somfai Zsuzsa, az iskola igazgatója tájékoztatta a szülőket. A távozó intézményvezető reméli, hogy a fenntartó is a segítségükre lesz abban, hogy minél hamarabb pótolni tudják a hiányzó tanerőt. A hírek szerint a távozások miatt több osztály összevonására lehet számítani.

A feltételezhetően ideiglenes összevonásokról és a felmondások hátteréről a Népszava megkérdezte az intézményvezetőt, aki azt nyilatkozta, hogy „a törvényi lehetőségeknek megfelelően kezdték el kezelni a helyzetet.” Jelenleg a gyerekek és a kollégák nyugalma, valamint a folyamatos oktatás a legfontosabb. A lap megkeresésére az illetékes tankerület még ennyit választ sem adott az iskola jövőjével kapcsolatban.

A két évfolyamos Hild József Általános Iskola évek óta országosan kiemelkedő teljesítményt ér el az Országos Kompetenciamérésen és a Nyelvi Mérésen egyaránt. Emellett a középiskolai beiskolázási mutatóik is jobbak az átlagnál. Az alacsony létszám miatt a távozó szakemberek az ott dolgozó pedagógusok több mint tíz százalékát teszik ki.

 

 

„A legtöbb esetben nincsen safe space az iskolában” – magyar rövidfilm a tanár-diák közötti szexuális határátlépésről Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„A legtöbb esetben nincsen safe space az iskolában” – magyar rövidfilm a tanár-diák közötti szexuális határátlépésről

A tanár bámulja a lányokat, ők pedig összehúzzák magukon a pulóvert. Se az osztályfőnök, se az igazgató nem hisz nekik – többek között egy ilyen jelenet is szerepel a díjnyertes rövidfilmben, mely sok megtörtént eset alapján íródott. Az alkotók iskolákban vetítik le és gyerekekkel beszélgetnek arról, hogy ők mit tennének.