Maruzsa Zoltán szerint interjúkat készítenek majd a státusztörvény miatt távozó pedagógusokkal Közoktatás
Székács Linda

Maruzsa Zoltán szerint interjúkat készítenek majd a státusztörvény miatt távozó pedagógusokkal

Az eredményeket pedig nyilvánosságra is hozzák majd - ígérte.

„Az a tömeges felmondás, amit a dollármédia és a szakszervezetek folyamatosan sulykoltak, hogy itt öt- meg tízezer ember fog távozni, az nem történt meg. Becsléseink szerint a pedagógusok egy százaléka nem fogadta el az ajánlatot" - erről beszélt a köznevelésért felelős államtitkár a HírTV kedd esti műsorában, amiről a 444 írt.

A pedagógusoknak szeptember 29-ig kellett arról rendelkezniük, hogy elfogadják-e az új jogállási törvény szerint íródott szerződésüket, vagy megszüntetik a jogviszonyukat. Amennyiben a második lehetőség mellett döntenek, úgy a köznevelésért felelős államtitkár szerint még október végéig taníthatnak. A távozó tanárok pótlásáról eddig kell gondoskodniuk a tankerületeknek.

Arra a kérdésre, hogy készítenek-e majd interjúkat a lemondó tanárokkal, az államtitkár igennel felelt, sőt, azt is megígérte, hogy azok eredményeit nyilvánosságra hozzák majd.

Az államtitkár azzal kapcsolatban is megszólalt, hogy Magyarországon jelenleg 119 konténertantermet használnak az oktatási intézmények. Bár szerinte ez "csúnyán hangzik", valójában úgy véli, hogy

"egy jó konténertanterem sokkal jobb, mint egy régi százéves, vagy pláne egy negyvenéves iskolai tanterem.”

A Nemzeti Pedagógus Kar adatai szerint egyébként nagyjából 1200 körül mozoghat azoknak a pedagógusoknak a száma, akik a státusztörvény miatt távoznak az oktatásból. Horváth Péter szerint őket nem mindenhol tudják majd pótolni, ez a probléma pedig leginkább Budapestet érinti, ahol több egyéb munkalehetőség várja a tanárokat.

 

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.