Plágiumvádba került miniszter felügyeletével készült az új orosz történelemtankönyv Közoktatás
Kurucz Tünde

Plágiumvádba került miniszter felügyeletével készült az új orosz történelemtankönyv

Vlagyimir Megyinszkij felügyelte annak az orosz középiskolai történelemtankönyvnek a szerzői csapatát, amely szerint Budapesten 1956-ban radikális, fasiszta csoportok robbantottak ki felkelést.

Vlagyimir Megyinszkij rutinos történelemhamisítónak számít, az 1956-os magyarországi forradalommal kapcsolatos véleménye kialakításában sem zavarták a tények - derült ki a hvg360 cikkéből.

A katonacsaládba született Megyinszkij a középiskola elvégzése után a szovjet külügyminisztérium egyetemén, az IMO-n tanult, ahol újságíróként diplomázott, később politológusi és történészi doktori címet is szerzett. 1998-ig reklámügynökségeknél dolgozott, majd az ezredforduló környékén az állami szférában helyezkedett el.

Dolgozott az adóhivatalban, majd  parlamenti képviselő lett. 2012-ben Vlagyimir Putyin kulturális miniszterré nevezte ki, amely komoly felhördülést okozott. Több történész is azt állította, hogy a tárcavezető tanulmányai tele vannak tárgyi tévedésekkel, szándékos ferdítésekkel. Ráadásul több tudományos munkáját, de még a doktori disszertációit is több helyről ollózta össze.

A történet pikantériája, hogy az igazolt plágiumvád ellenére sem kellett Megyinszkijnek lemondania. Egyszerűen kirúgták állásukból azokat, akik feltárták a miniszter  „tudományos munkásságának” hátterét.

A teljes cikket a hvg360-on tudjátok elolvasni.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.