Leonardo DiCaprio ösztöndíjprogrammal harcol a klímaváltozás ellen Közoktatás
Gál Luca

Leonardo DiCaprio ösztöndíjprogrammal harcol a klímaváltozás ellen

Az Oscar-díjas színész klímaoktatási programot fog létrehozni az UCLA általános iskolájában, ahol egykor ő is ösztöndíjas diákként tanult.

Leonardo DiCaprio ösztöndíjakat és klímaoktatási programot is fog finanszírozni az UCLA Lab Schoolnak a következő tanévben, ezzel is támogatva a klímaaktivizmust.

Az UCLA adományozóinak nagylelkű hozzájárulásának köszönhetően volt szerencsém a LAb School képzésében részt venni, ahol a megszerzett tapasztalataim mélyen átalakították a világnézetemet

– nyilatkozta DiCaprio a The Associated Pressnek, majd azt is hozzátette; büszke, hogy átadhatja a tapasztalatait azoknak, akik máskülönben nem részesülhetnének egy ilyen lehetőségben, és hogy segíthet egy olyan program létrehozásában, amely a klímaharcosok következő generációját támogatja

Az említett iskola célja, hogy innovatív oktatási technikákat biztosítson a diákok számára 4-12 éves kor között. DiCaprio ösztöndíjalapja olyan rászorulóknak fog támogatást nyújtani, akiknek családja anyagilag nem engedheti meg, hogy gyermekük a Lab Schoolba járhasson. Ezzel a színész azt a támogatást szeretné viszonozni, amit ő is kapott az 1980-as években, de adományával az iskola sokszínűségének megtartására is törekszik.

A klímaoktatási program keretén belül az óvodától egészen hatodik osztályig fogják a diákokat az éghajlatváltozás mögötti tudományról és az ahhoz kapcsolódó politikáról és vezetésről oktatni.

A magas színvonalú oktatáshoz való hozzáférés bővítése és a fiatalok segítése a bolygónk védelmének szükségességének felismerésében fontos cél az intézményünk számára

- fejezte ki véleményét a UCLA kancellárja a program támogatása kapcsán.

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.