Elégtelennel osztályozzák a pedagógusok a kormány kommunikációját, a státusztörvényt, a pedagógusfizetéseket és a státusztörvényt is a Szemlélek felmérésében, aminek kitöltéséhez korábban kifejezetten "elégedett pedagógusokat" kerestek.
Lesújtó osztályzatokkal értékelték a pedagógusok a kormány új életpálya-modelljét - derült ki a Szemlélek nem reprezentatív kutatásából.
A lap a kormányzat pozitív kommunikációja és a hónapok óta tiltakozó pedagógus szakszervezetek ellentétes kommunikációja miatt úgy gondolta, felméri annak a "csendes többségnek" a véleményét is, akik nem tiltakoznak az utcákon, és akik Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter szerint nagyon is elégedettek az oktatás és a pedagógusok jelenlegi helyzetével, továbbá a pedagógusok új életpálya-modelljével, a státusztörvénnyel.
Az összesen kilenc kérdésből álló nem reprezentatív kutatásában 917 pedagógus vett részt, többek között általános iskolai, gimnáziumi, egyházi és önkormányzati iskolák tanárai, de válaszoltak a kérdésekre pedagógiai szakszolgálati dolgozók és óvodapedagógusok is Budapestről és vidéki településekről egyaránt. Az adatgyűjtés június 26-30. között zajlott, a felmérés kitöltői egy 1-től 5-ig terjedő skálán válaszoltak a következő kérdésekre:
- Ön szerint hogyan változik a pedagógusok helyzete a pedagógusok új életpályamodelljéről szóló törvény bevezetésével?
- Ön szerint milyen a kormányzat aktuális kommunikációja a pedagógusokkal?
- Ön szerint milyen a kormányzat aktuális kommunikációja a pedagógusokról?
- Miként képviseli az Ön intézményének fenntartója az ott dolgozó pedagógusok érdekeit?
- Ön mennyire elégedett a tervezett bérekkel, más foglalkozásokhoz kapcsolódó keresetekhez és az inflációhoz viszonyítva?
- Ön szerint összességében hogyan változik a magyar oktatásügy helyzete a pedagógusok új életpályamodelljéről szóló törvény bevezetésével?
- Ön mennyire bízik a jelenlegi kormányzat pozitív oktatásügyi elkötelezettségében?
- Ha Ön nem tervezi elhagyni a pályát, mi motiválja leginkább a döntésében?
- Ha Ön elhagyja a pedagógus pályát, mi motiválja leginkább a döntésében?