Szeptembertől újabb tanulmányi mérések jöhetnek az iskolákban Közoktatás
Székács Linda

Szeptembertől újabb tanulmányi mérések jöhetnek az iskolákban

Digitális kultúrából és történelemből is felmérnék a diákok tudását, az idegen nyelvi méréseket pedig kibővítenék a tizenegyedikesekre is.

Két új területen is próbamérések bevezetését tervezi az Oktatási Hivatal - olvasható az oktatas.hu-n. A hivatal „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című projekt keretében digitális kultúrából és történelemből is mérések bevezetését tervezik, a 11. évfolyamon pedig az angolt vagy németet első nyelvként tanulók tudását is "tesztelnék".

"Ennek a két műveltségi területnek az országos rendszerbe való integrációja előreláthatólag már a 2024. tavaszán esedékes digitális mérésekkel együtt valósul meg az 5-11. évfolyamokon. A megbízható mérőeszközök előkészítéséhez szükség van az új mérőeszközök és feladatok tesztelésére annak érdekében, hogy a mérések minél pontosabb képet mutassanak az elért tanulási eredményekről" - írják az oldalon a digitális kultúra és a történelem mérésekről, ahol azt is hozzáteszik, hogy a próbamérésekre már a következő tanév őszén, szeptember 25. és október 13. között sor kerül. A méréseket az általános iskolák 6., 7., 8. évfolyamos osztályai, illetve a középiskolák 9., 10., 11. évfolyamai fogják egy-egy osztályban megírni.

A mérések időtartamáról a hivatal azt írja, az egyes területek mérései külön egységek lesznek, amelyek várhatóan 35 perc tesztidőt jelentenek majd. A mérések a belépéshez és lezáráshoz szükséges adminisztrációval egy 45 perces tanóra alatt megvalósíthatók.

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.