Maruzsa Zoltán köznevelési beruházásokról, fejlesztésekről és a holnap iskolájáról beszélt Közoktatás
Tornyos Kata

Maruzsa Zoltán köznevelési beruházásokról, fejlesztésekről és a holnap iskolájáról beszélt

A holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnap iskolája - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára kedden a Fejér vármegyei Móron, ahol átadták a móri Radnóti Miklós Általános Iskola és a fehérvárcsurgói Károlyi József Tagiskola infrastrukturális fejlesztését.

Nemcsak karbantartani, hanem fejleszteni is szükséges az épületeket – mondta Maruzsa Zoltán az MTI szerint. Hozzátette, hogy 2018 és 2022 között 4576 köznevelési beruházás valósult meg országszerte, vagyis a teljes infrastruktúra 40 százalékát érintette valamilyen jelentősebb felújítás vagy bővítés. Közölte, 110 olyan projekt volt, amely járási, oktatási szempontból központi szerepet betöltő iskolákat érintett, ilyen volt a móri és fehérvárcsurgói beruházás.

Amiről nem beszélt az államtitkár

A Monori Tankerületi Központ előtt tiltakoztak a szülők, mert a Gyömrői Fekete István Általános Iskola állapota veszélyes lehet a gyerekeikre, az egyik szülő szerint négyszáz diák befogadására alkalmas az épület, de jelenleg hatszázan tanulnak ott. Babóton pedig még tavaly került át az oktatás az intézmény tornatermébe és azóta nem kerültek vissza a tanulók a főépületbe. A békásmegyeri Veres Péter Gimnáziumban is láthattak törmelékeket az arra járók, ugyanis a nagy esőzések után május közepén leszakadt a plafon.

 

 

 

 

 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.