Friss felmérés: a diákok nagy része kevésnek tartja az iskolai digitális oktatást Közoktatás
Eduline

Friss felmérés: a diákok nagy része kevésnek tartja az iskolai digitális oktatást

A 18-26 évesek tisztában vannak azzal, hogy a jövőbeli karrierjükhöz szükségük van a digitális készségük és tudásuk fejlesztéséhez.

Világszerte a válaszadók úgy érzik, az oktatási rendszer fejleszthette volna jobban a digitális készségeiket - szúrta ki a Dell Technologies 15 országban végzett kutatását a hvg.hu.

A megkérdezettek közel fele azt mondta, iskolai keretek között csak alapvető számítástechnikai készségeket tanítottak nekik, és körülbelül minden tizedik válaszadó semmilyen oktatást nem kapott technológiai vagy digitális készségek terén.

Körülbelül negyedük úgy véli, a kötelező informatikai, technológiai tantárgyak 16 éves kor alatt (elő)segíthetnék, hogy többen technológiaorientált karriert válasszanak.

Világviszonylatban a válaszadók egyharmada (34%) szerint a digitális szakértelem hiányának hiányával szemben úgy lehetne harcolni, hogy a tech-tantárgyakat az oktatás minden szintjén érdekesebbé és szélesebb körben elérhetővé kellene tenni.

 

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher? Campus life Székács Linda

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher?

Sok iskolában hagyomány, hogy a diákok decemberben megajándékozzák egymást. Míg egyes osztályokban jelképes összegből szervezik az ünneplést, máshol akár 5–6000 forintos ajándékokra is számítanak. A növekvő anyagi különbségek miatt azonban egyre több család számára okoz feszültséget az ünnepi készülődés, és vannak gyerekek, akik az anyagiak miatt mindezekből kimaradnak.