Szerintük a kérdőíves felmérés nem helyettesíti az érdemi párbeszédet.
„Mi, a veszprémi Lovassy László Gimnázium tanárai, elfogadhatatlannak tartjuk azt a gyakorlatot, amely jelenleg Magyarország törvényalkotási folyamataira jellemző. Egy éve próbáljuk – igen szűkre szabott lehetőségek mellett – elérni, hogy a döntéshozók hallják meg a hangunkat, figyelembe vegyék észrevételeinket, és érdemi párbeszédet folytassanak számunkra is hiteles szakmai szervezetekkel és a pedagógus-szakszervezetek képviselőivel” – tették közzé az iskola pedagógusai Facebookon.
A veszprémi Lovassy László Gimnázium nevelőtestületének 75%-a követeli közleményben azt, hogy a jelenleg a...
Posted by Sándor Katanics on Thursday, March 16, 2023
„Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy miközben a tanítványaink érdekeire hivatkozik a döntéshozó, valójában olyan döntéseket készít elő, amelyekkel a közoktatás minőségének jelentős mértékű romlását idézi elő” – írják.
A közleményt, amelyben érdemi párbeszédet és egyeztetést követelnek az 56 fős nevelőtestületből 43-an írták alá, de melléjük álltak a Miskolci Hermann Ottó Gimnázium tanárai is, akik szerint az elmúlt hét évben „semmilyen koncepcionális, a közoktatás színvonalának javulását eredményező változtatás nem történt, és a most megjelent jogszabálytervezetek sem tartalmaznak semmi előremutatót”
„Követeljük, hogy a tervezetcsomag ne kerüljön megvitatásra sem az országgyűlésben, hanem azonnali, a - retorzió helyett - az oktatás megújítását célként kitűző demokratikus egyeztetés kezdődjön az érintettek széles körének bevonásával” – hangsúlyozzák.