Szakmai szervezetekkel egyeztet a minisztérium a pedagógus státustörvény tervezetéről Közoktatás
Eduline/MTI

Szakmai szervezetekkel egyeztet a minisztérium a pedagógus státustörvény tervezetéről

A Belügyminisztérium bejelentette a "következő tárgyalás" dátumát úgy, hogy a szakmai és civil szervezetek nemrég azt írták, velük eddig nem tárgyalt a kormány az új tervezetről.

Újabb egyeztetésre került sor 2023. március 13-án a Belügyminisztériumban a Nemzeti Pedagógus Kar és a három pedagógus szakszervezet (Pedagógusok Szakszervezete, Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete) részvételével

- közölte a Belügyminisztérium. A 2023. március 1-jén egyeztetett menetrendnek megfelelően a felek tételesen átnézték a tervezett béremeléssel párhuzamosan bevezetendő munkajogi változtatások terveit is, illetve összegyűjtötték azokat a javaslatokat, melyek hozzájárulhatnak egy "még eredményesebb közoktatási rendszerhez" - írja a minisztérium. A megbeszélések a nemzeti ünnepet követően, csütörtökön és pénteken is folytatódnak - tették hozzá.

A szakmai szervezetek szerint korábban erről velük eddig nem egyeztetett a minisztérium. A Civil Közoktatási Platform, a Szülői Hang, a PDSZ, a PSZ és a TASZ szerint a törvénytervezet nem reagál érdemben az oktatás problémáira, a pedagógusok jogállásának és az iskolák működésének átalakítása pedig nemhogy nem védi, hanem kifejezetten csorbítja a diákok oktatáshoz való jogát - írták közös állásfoglalásukban.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.