A Belügyminisztérium szerint 15 ezer tanár véleményezte eddig az új teljesítményértékelési rendszert Közoktatás
Eduline/MTI

A Belügyminisztérium szerint 15 ezer tanár véleményezte eddig az új teljesítményértékelési rendszert

Egy hét alatt több mint 15 150-en mondták el a véleményüket a pedagógus teljesítményértékelési rendszer koncepciójáról - közölte a minisztérium. A válaszokat úgy értékelték, a tanárok egyetértenek a rendszerrel.

Az Oktatási Hivatal 2023. március 6-án online juttatta el a kérdőíveket a tanároknak, de a kérdőív kitöltésére továbbra is van lehetőség.

A Belügyminisztérium közleményében emlékeztet rá, hogy az új teljesítményértékeléssel kapcsolatban a pedagógusok körében korábban végzett online felmérés eredménye szerint a válaszadók 70 százaléka egyetértett azzal, hogy díjazásuk a jövőben vegye figyelembe a teljesítményt.

Az első részeredmény szerint a válaszadók többsége "meghatározó szerepet tulajdonít az értékelési szempontrendszerben az adott intézmény sajátosságainak, és egyetért azzal, hogy a teljesítményértékelés során nem más intézmények pedagógusaihoz, hanem az adott nevelőtestületen belül célszerű viszonyítani az oktató-nevelő munka hatékonyságát" - áll a közleményben. Az értékelésben az igazgató szerepét tartják elsődlegesnek - teszi hozzá a minisztérium.

A tárca a "pedagógusok válaszai alapján dolgozza ki a teljesítményértékelés végleges szempontrendszerét" állítja a Belügyminisztérium, ezért valamennyi pedagógust arra kérnek, töltsék ki a kérdőívet.

Nem mindenki ért azért egyet az elképzeléssel

Novemberig minden pedagógusnak meg kell írnia és fel kell töltenie a portfólióját, ám ennek az előírásnak 12 ezren még nem tettek eleget. Sőt, több szakmai és civil szervezet is kifejezte véleményét az új tervezettel kapcsolatban - több ezren írták alá azt a petíciót, amiben a tervezet visszavonását követelik.

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben Érettségi-felvételi Székács Linda

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben

Vannak szakok, ahol nagyjából minden évben ugyanannyi a ponthatár, míg máshol egyik évről a másikra drasztikusan megugrott, vagy éppen visszaesett a bejutáshoz szükséges pontszám. Összeszedtük, hogy a 2025-ben legtöbb jelentkezőt vonzó alap- és osztatlan képzéseken hogyan alakultak a ponthatárok az elmúlt években.