Egy magyar iskolai program is felkerült a világ legjobbjainak rangsorára Közoktatás
Eduline

Egy magyar iskolai program is felkerült a világ legjobbjainak rangsorára

Az öt pécsi iskolában elindított program arra a jól ismert jelenségre reagál, hogy az oktatás középpontjában nem a diákok állnak.

A HundrED 100-as rangsorán a világ leginnovatívabb oktatási kezdeményezései szerepelnek. A lista összeállítói összesen háromezer oktatási projekt közül válogatták ki a legjobbakat.

A listára felkerült a Kreatív Partnerség program, amely öt pécsi iskolában indult el. „A program egy olyan pedagógiai megközelítést dolgozott ki – „jól működő osztályterem” elnevezéssel – amely a tanárokat osztálytermi munkájuk átalakítására bátorítja. A tanulás-tanítás átalakításához művészeti, kreatív alkotási folyamatokat vesznek alapul, ezeket csatornázzák be a tanórai és az iskolai életbe, illetve a szaktárgyi tanításhoz fűződő módszertani technikákat a művészeti gyakorlatból emelik át” – idézi a közlemény Németh Szilviát, a Kreatív Partnerség program vezetőjét.

A program arra reagál, hogy az oktatás középpontjában nem a diákok állnak, így aztán nem tudják megtanítani őket, hogyan érdemes tanulni – ennek gyakori következménye az alacsony iskolai teljesítmény, a lemorzsolódás, a korai iskolaelhagyás.  A program a T-Tudok Zrt. és a Kreatív Tanulás és Oktatás Alapítvány kezdeményezése, de részt vesznek benne a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának oktatói és hallgatói is.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.