Az öt pécsi iskolában elindított program arra a jól ismert jelenségre reagál, hogy az oktatás középpontjában nem a diákok állnak.
A HundrED 100-as rangsorán a világ leginnovatívabb oktatási kezdeményezései szerepelnek. A lista összeállítói összesen háromezer oktatási projekt közül válogatták ki a legjobbakat.
A listára felkerült a Kreatív Partnerség program, amely öt pécsi iskolában indult el. „A program egy olyan pedagógiai megközelítést dolgozott ki – „jól működő osztályterem” elnevezéssel – amely a tanárokat osztálytermi munkájuk átalakítására bátorítja. A tanulás-tanítás átalakításához művészeti, kreatív alkotási folyamatokat vesznek alapul, ezeket csatornázzák be a tanórai és az iskolai életbe, illetve a szaktárgyi tanításhoz fűződő módszertani technikákat a művészeti gyakorlatból emelik át” – idézi a közlemény Németh Szilviát, a Kreatív Partnerség program vezetőjét.
A program arra reagál, hogy az oktatás középpontjában nem a diákok állnak, így aztán nem tudják megtanítani őket, hogyan érdemes tanulni – ennek gyakori következménye az alacsony iskolai teljesítmény, a lemorzsolódás, a korai iskolaelhagyás. A program a T-Tudok Zrt. és a Kreatív Tanulás és Oktatás Alapítvány kezdeményezése, de részt vesznek benne a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának oktatói és hallgatói is.