Hol érdemes gyakorolni a középiskolai felvételire? Elhoztuk az összes korábbi feladatsort Közoktatás
Eduline

Hol érdemes gyakorolni a középiskolai felvételire? Elhoztuk az összes korábbi feladatsort

Január utolsó előtti hétvégéjén komoly feladat vár majd a leendő középiskolásokra, ugyanis akkor tartják majd a 2023-as központi írásbeliket. Mutatjuk, hogy találjátok a korábbi évek feladatsorait.

Ha a következő hetekben még szeretnétek gyakorolni a nagy vizsgára akár magyarból, akár matekból, akkor érdemes a korábbi évek feladatsorait (a nagyobb rutin kedvéért időre) megoldani.

A 6 és 8 osztályos gimnáziumokba, valamint a 9. évfolyamra készülők írásbeli felvételi vizsgáinak feladatsorai és javítási-értékelési útmutatót 2001-től napjainkig itt találjátok.

Központi írásbeli feladatsorok, javítási-értékelési útmutatók között itt kereshettek tantárgyak szerint.

Ha pedig kifejezetten korosztályos feladatsorokat kerestek, akkor 6 osztályos, 8 osztályos és 9. évfolyamba jelentkezők feladatlapjainak és javítási-értékelési útmutatóit is letölthetitek egy helyről.

Mikor lesz a vizsga?

2023. január 21. 10 órakor lesz a központi írásbeli felvételi vizsga. Ugyanekkor vizsgáznak a nyolc- vagy hatosztályos gimnáziumba készülők, valamint a nyolcadikosok is. (Nem mindenkinek kell megírnia a tesztet, csak azoknak, akik várhatóan olyan középfokú iskolába adják majd be a jelentkezési lapjukat, amely a központi felvételi vizsga eredményét is figyelembe veszi a jelentkezők rangsorolásakor).

2023. január 31. 14 órakor lesz a pótló írásbeli felvételi vizsga időpontja. Ezen azok vehetnek részt, akik január 21-én alapos ok miatt, igazoltan nem tudtak elmenni az írásbelire.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.