Csák János szerint a tanártüntetések a rendszer destabilizálásáról szólnak Közoktatás
Eduline

Csák János szerint a tanártüntetések a rendszer destabilizálásáról szólnak

A kulturális és innovációs miniszter a Hír TV vendége volt, ahol az egyetemek mellett a magyar közoktatásról is beszélt.

Mindez „nem arról szól, hogy hogyan javíthatnánk meg a rendszert, hanem hogyan tudjuk destabilizálni”

- mondta a műsorban a miniszter. Szerinte a pedagógusok és a diákok, illetve a velük szimpatizálók tüntetéssorozata egy politikailag motivált tiltakozáshullám. "A kormányzat mélységesen tiszteletben tartja azoknak a tanároknak a tevékenységét, akik a gyermekeinket oktatják" - mondta, majd beismerte, hogy az oktatában egyébként valóban van egy strukturális probléma ugyanis sok iskola tartozik hozzájuk, több "nagyon apró" iskola is.

Majd felhozta, hogy egy tanárra még mindig jóval kevesebb diák jut, mint Európa nyugati részén - pontosan 10-11, míg nyugaton 10-15. "Ugyanakkor az elmúlt években emelt a kormány a fizetéseken, átalakították a tantervet" - sorolta a miniszter, aki szerint a mostani tüntetéshullám éppen ezért sajnálatos.

Hozzátette, méltánytalannak tartja, hogy a pedagógusok olyan követelésekkel állnak elő, amelyek teljesítése hosszú előkészítést igényel, mivel Pintér Sándor belügyminiszter csak fél éve vette át ezt a területet.

„Szerintem Maruzsa államtitkár úr is és Pintér miniszter úr is nagyon is odahallgat egyébként a tanárok legitim szervezeteire. De utcáról nem lehet kompromisszumokat kötni, nem lehet konszenzusra jutni. Ehhez le kell ülni és beszélni egymással” – tette hozzá.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.