Hajlandó felülvizsgálni a Belügyminisztérium, hogy a tényleg szükség van-e annyi minősítésre a pedagógus-életpályamodellben, mint amennyire jelenleg kötelezik az iskolákban dolgozókat.
A Belügyminisztérium pedagógusok körében végzett felmérésének eredményéről pénteken mi is írtunk, a Magyar Hírlap azonban idézi Maruzsa Zoltán államtitkár és Kisfaludy László helyettes államtitkár írását, amelyben az áll, hogy a válaszok alapján módosíthatják a pedagógusok életpályamodelljét.
Azt írták, hogy a munkaterheket csökkenteni lehetne például az adminisztrációs feladatok megvágásával. Emiatt megvizsgálnák, hogy indokolt-e megtartani az előmeneteli rendszerhez kapcsolódó feladatokat (például a pedagógus II fokozat előírását, az önértékelést).
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy könnyíthetnek a szintlépés vagy a teljesítményértékelés jelenlegi kritériumain, sőt elképzelhető, hogy egy részüket akár el is törölhetik.
Jelenleg a pedagógus II. fokozat elérése kötelező, előbb-utóbb részt kell vennie a minősítő eljáráson – ennek részeként egy portfóliót kell összeállítani, amelyben a pedagógusok bemutatják saját szakmai pályafutásukat, és dokumentumok sorát (óratervek, esettanulmányok) gyűjtik össze. A portfóliót azután szakértői bizottság értékeli, a foglalkozásokat, órákat is meglátogatják a szakértők. A portfóliókészítés kritériumai a kezdetekhez képest már sokat egyszerűsödtek, ám az összeállítása még így is két hónapos aktív munkát igényel.