Egyesek kiaknázatlan lehetőségeket látnak benne, másoknak viszont kellemetlenséget jelent.
Nem olyan hatékony a négynapos iskolahét Amerikában, mint amire számítottak - írja a The Guardian.
Jon S Turner, a Missouri Állami Egyetem professzora szerint az államban 143 iskolában próbálták ki a négynapos tanítási hetet, és ezek közül csupán egy állt vissza az ötnapos oktatásra. Ennek ellenére a rövidített hét hatékonysága megkérdőjelezhető. Egyes kutatások szerint a négynapos hetek rövidtávon hatékonyak, mivel a tanároknak több idejük van felkészülni a foglalkozásokra, továbbképzéseken részt venni. Más felmérések viszont azt mutatják, hogy a diákok tanulmányi eredményei egyáltalán nem javulnak olyan látványosan, mint amit korábban jósoltak.
Turner szerint a négynapos hét olyan lehetőségeket kínál az intézményeknek, amit érdemes lenne kihasználni. Segítséget nyújthatnak a tanulási nehézségekkel küzdő diákoknak, szakmai napokat, kulturális tevékenységeket és főiskolai felkészítőket tarthatnának az így felszabaduló időben.
Carlee Taga, egy problémás fiatalokkal foglalkozó denveri középiskola tanára szerint azoknak a diákoknak még hatékonyabb a rövidített hét, akiknek már saját gyermekük is van, pénzügyi vagy más problémákkal küzdenek. A plusz hétvégi nap lehetőséget biztosít számukra, hogy dolgozzanak vagy a tanulásra fókuszáljanak.
Az más kérdés, hogy vannak olyan családok, ahol több bosszúságot, mint örömöt okoz a rövidített iskolai hét. Ha ugyanis a szülőknek változatlanul heti öt napot kell dolgozniuk, akkor gondoskodniuk kell általános iskolás gyerekeik felügyeletéről, ez pedig pénzbe kerül, ha nincs a közelben nagyszülő. Míg tehát az iskolák spórolnak azzal, hogy mindössze heti négy napon keresztül fűtik az épületeiket, addig a családoknak plusz kiadást jelent a gyermekfelügyelet.