"Maraton életre-halálra": egészen furcsa akcióba kezd az egyik budapesti középiskola tanára Közoktatás
Csik Veronika

"Maraton életre-halálra": egészen furcsa akcióba kezd az egyik budapesti középiskola tanára

Polgári engedetlenségi akció helyett futni kezd az egyik IX. kerületi középiskola tanára, így szeretné felhívni a figyelmet az oktatásban uralkodó problémákra. A férfi a Facebookon azt írja, négygyermekes apaként egyszerűen nem teheti meg, hogy megtagadja a munkát, az elbocsátás veszélye ugyanis túl nagy kockázat.

Négygyermekes apaként nem tehetem meg, hogy a polgári engedetlenség eszközét használom. Az oktatási kormányzat visszaél erőfölényével, és az elbocsátással való fenyegetése túl magas kockázat számomra

- írja Kóczán Gábor, aki a budapesti Jaschik Álmos Művészeti Szakgimnáziumban fotográfus szaktanár. Azért, hogy az oktatás problémai láthatóak legyenek, szeptember 13-án futni fog. Úgy fogalmazott:

Fotográfiát tanítok a Jaschik Álmos Művészeti Szakgimnáziumban.

Azaz tanítanék.

Abban vagyok jó, hogy láthatóvá teszek dolgokat.

Ezúttal magamat fogom láthatóvá tenni, mert az nem látszik, amikor éjszaka kreatív feladatokat állítok össze a diákoknak, az sem látszik, amikor az elkészült munkáikat értékelem hétvégén is, online konzultációban, ha kell...

Most nem a fotográfia eszközeivel dolgozom, egyszerűen futni fogok. Futni fogok, mert feszít a tehetetlenség, és meg akarok mozdulni.

A tervek szerint az iskola előtti téren fut majd, hogy látható legyen: valami nincs rendben az oktatásban. Akkor is így tesz majd, ha ezzel újabb éjszakai műszakot vesz magára, az eseményt egyébként bárki követheti majd Facebookon, a "Maraton életre-halálra" cím alatt.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.