Nem minden kárpátaljai iskolában tudtak kialakítani óvóhelyet Közoktatás
Eduline

Nem minden kárpátaljai iskolában tudtak kialakítani óvóhelyet

Szeptember elsején csak azokban az ukrajnai iskolában indulhatott meg a jelenléti oktatás, ahol kialakítottak óvóhelyet.

Kárpátalja 1253 oktatási intézményében 300 ezer diák kezdte meg az idei tanévet – mondta az Inforádiónak a megyei oktatási osztály vezetője, Marjana Maruszinec, hozzátéve: nem mindegyik iskolában sikerült megoldani az óvóhelyek kialakítását, ám majdnem 800 intézményben zavartalanul kezdődött a tanév. Kárpátalján a 102 magyar tannyelvű iskola közül 81-nek van óvóhelye.

A beregszászi kistérségben 5665 diák kezdte meg a 2022/2023-as tanévet, közülük több mint 500-an még külföldön vannak. A tavalyi évhez viszonyítva idén 481-gyel kevesebb a diák.

Ukrajnát egyébként nagyjából 20 ezer tanár és 600 ezer diák hagyta el, a szaktárca adatai szerint viszont augusztus elejéig 30 ezer iskoláskorú gyerek tért vissza az országba.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.