Van, ahol rövidebb tanítási héttel, máshol iskolai napelemekkel küzdenének az elszálló energiaárak ellen Közoktatás
Eduline

Van, ahol rövidebb tanítási héttel, máshol iskolai napelemekkel küzdenének az elszálló energiaárak ellen

Több országban rövidítenének a tanítási heteken, Szicíliában napelemekkel próbálnak többletenergiát termelni az iskoláknak - az oktatásban is komoly problémát okoznak az elszálló energiaárak.

Dél-Szlovákiában 1321 euróról 5980 euróra fog emelkedni egy általános iskola havi számlája – mesélte az intézmény igazgatója a Slovak Spectatornak. Azt is felvetették, hogy csak pár termet fűtenek be, és délelőtti-délutáni bontásban fogják tanítani a gyerekeket. A pénzügyminiszter még nem tudtam megmondani, hogy mekkora támogatást tudnak majd nyújtani az iskoláknak.

Bangladesben már bejelentette Khandker Anwarul kabinetfőnök, hogy az iskolák - amelyek korábban csak pénteken voltak zárva - mostantól szombaton is zárva lesznek. A döntésre azért volt szükség, mert az ország több részén naponta több mint két órán keresztül nincs áram.

Pár brit iskola is rövidebb iskolahetet vezetne be - csak három-négy napot kellene bejárniuk a diákoknak -, de a kormány nem támogatja az ötletet. Bár 7 milliárd font plusz támogatást ígértek, ez várhatóan nem lesz elég az infláció, a rezsiköltségek és a bérek emelkedése miatt.

Szardíniában közösségi összefogással próbálnak meg úrrá lenni a válsághelyzeten, és amegújuló energiaforrásokra és a közösségre építenek - a megtermelt energiát pedig "szétosztják". Az a tervük, hogy a helyi iskolákra is napelemeket telepítenek – olvasható az Euronewson.

 

 

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.