Államtitkár: a pedagógus képzési terület még mindig a negyedik legnépszerűbb Közoktatás
Eduline

Államtitkár: a pedagógus képzési terület még mindig a negyedik legnépszerűbb

Erről és a pedagógusutánpótlás kérdéséről Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár beszélt egy interjúban.

Ahogy arról már írtunk, Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár beszélt a 2022/23-as tanév kapcsán felmerült kérdésekről: az iskolák fűtéséről, a menzaárakról és a tanév rendjéről is. Az államtitkár azonban az interjújában kitért a szakszervezetekkel folytatott tárgyalásokra és a pedagógus-utánpótlás kérdésére is.

A még mindig zajló sztrájktárgyalásokról az államtitkár azt mondta, a korábbi találkozón elhangzott tájékoztatás arról szólt, mit vállalt a kormány az Európai Unióval szemben, a támogatások lehívásának feltételeként (ebből is finanszírozna a kormány a pedagógusbéremeléseket). Ennek a feltételcsomagnak a része egy 2028-ig tervezett tanári béremelési program is, de ezzel kapcsolatban még folynak az egyeztetések a kormány és az EU között.

Igyekszünk vonzóvá tenni a pályát, mert mindannyian látjuk, hogy az oktatásnak az egyik legfontosabb eleme, az a pedagógusoknak a minél jobb jelenléte"

- fogalmazott az államtitkár. Szerinte tízezrével vannak most is a pályán olyan elkötelezett pedagógusok, akikre az idei tanévben is lehet számítani. Majd hozzátette,

a magyar felsőoktatásban a pedagógus képzési terület még mindig a harmadik-negyedik legnépszerűbb".

Szerinte ez azt bizonyítja, hogy még mindig sokan választják a pályát. Ami azonban az idei statisztikákat illeti: már korábban kiderült, hogy a pedagógusképzések komoly mélyrepülésben vannak. 2022-ben az általános felvételin alig 6400-an kerültek be pedagógusképzésekre. Idén 2234-en jelentkeztek óvodapedagógus alapszakra, 600-zal kevesebben, mint tavaly. A friss felvételi statisztikák szerint összesen 892-en kerültek be óvodapedagógus képzésre az egész országban.

„A legtöbb esetben nincsen safe space az iskolában” – magyar rövidfilm a tanár-diák közötti szexuális határátlépésről Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„A legtöbb esetben nincsen safe space az iskolában” – magyar rövidfilm a tanár-diák közötti szexuális határátlépésről

A tanár bámulja a lányokat, ők pedig összehúzzák magukon a pulóvert. Se az osztályfőnök, se az igazgató nem hisz nekik – többek között egy ilyen jelenet is szerepel a díjnyertes rövidfilmben, mely sok megtörtént eset alapján íródott. Az alkotók iskolákban vetítik le és gyerekekkel beszélgetnek arról, hogy ők mit tennének.