A hetedikben, kilencedikben és tizenegyedikben tanulók sem maradnak ki az új mérésekből Közoktatás
Eduline

A hetedikben, kilencedikben és tizenegyedikben tanulók sem maradnak ki az új mérésekből

Idén több új, országos méréssel bővül a diákok tanéve, jóformán alig lesz olyan évfolyam, ahol ne szerveznének "be- vagy kimeneti" méréseket.

A 7., 9., 11. évfolyamon tanulók az úgynevezett kimeneti mérésben érintett évfolyamok lesznek - derül ki az Oktatási Hivatal 2022/23-as országos mérésekről összeállított tájékoztatójából.

Emellett teljesen új, úgynevezett „kísérleti bemeneti méréssel” tesztelik idén ősszel a negyedikes és az ötödikes diákok szövegértési és matematikai képességeit, de a hatodikosokra, a nyolcadikosokra és a tizedikesekre is vár egy teszt szeptemberben-októberben. A bemeneti mérésekre 2022. szeptember 26. és november 30. között, a kimeneti mérésekre 2023. március 6. és június 9. kerül sor.

Mi az a kimeneti mérés?

A diákoknak idén több "tárgyból" - matek, szövegértés, természettudomány vagy idegen- vagy célnyelv - is szerveznek méréseket. Aki az őszi bemeneti mérésen részt vesz, annak tavasszal a kimeneti mérésen is meg kell írnia egy dolgozatot.

A mérés során a tanulók egy számukra egyedileg meghatározott, véletlenszerűen kiosztott tesztváltozatot kapnak - írja az OH, a feladatokat (hasonlóan a 2022-es digitális kompetenciamérésekhez) most is online kell majd megírni.

A mérések végleges eredményekhez az adott tanuló eredményén kívül az egyes tesztváltozatokon, illetve feladatokon elért összes tanulói eredményt is figyelembe veszik majd. Az iskola és a szülők a mérési azonosító alapján ismerhetik majd meg az eredményeket. Ez az eredmény ugyanakkor nem ér majd érdemjegyet - teszi hozzá a hivatal.

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.