Nehéz feladata lesz Pintér Sándornak, ha eredményeket szeretne az oktatásban Közoktatás
Eduline

Nehéz feladata lesz Pintér Sándornak, ha eredményeket szeretne az oktatásban

Adatok bizonyítják, hogy nem javult az oktatás minősége 2010 óta, az iskolák szakmai autonómiája megszűnt, a pedagógus-életpálya romokban, a diákok teljesítménye nem javult, esélyegyenlőségről pedig szó sincs.

Nem lesz egyszerű feladata Pintér Sándor belügyminiszternek, ha eredményt akar felmutatni az ő tárcájához került oktatásügyben - írja a hvg360 az oktatásügy lehetséges útjait összegző nagy cikkében.

A lap szerint az oktatáskutatók évek óta jelzik, hogy a köznevelési rendszerrel komoly gondok vannak, a kormányzat mégis inkább ideológiai háborút folytat az iskolákkal ahelyett, hogy a bajok megoldására koncentrálna.

Számos következtetést le lehet vonni A közoktatás indikátorrendszere című, a hozzáférhető adatokból összeállított kötetből, az országos kompetenciamérésekből, valamint a PISA-felmérések adataiból is - emeli ki az oldal.

Mindezek azt mutatják, hogy az alapvető cél, a diákok esélyegyenlőségének javítása nem valósult meg.

Észak- és Kelet-Magyarországon akad, ahol a tanulók negyede lemorzsolódással veszélyeztetett. Nem igazán sikerült a roma tanulók felzárkóztatása sem, most is ugyanolyan csekély hányaduk jut el a gimnáziumig, mint tíz évvel korábban. Ugyancsak kevesen kerülnek közülük érettségit adó szakképzésbe, csupán az érettségi nélküli szakképzésben nőtt valamelyest az arányuk. A problémák viszont itt nem érnek véget, a tanárok átlagéletkora lassan eléri a nyugdíjkorhatárt, a pedagógusok túlterheltek és a bérrendezés is évek óta csúszik.

A teljes cikket elolvashatjátok a hvg360-on.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.