Jocó bácsi: "Lehet sztrájkolni, ha otthon, a négy fal között csinálod a munkaidőd után" Közoktatás
Eduline

Jocó bácsi: "Lehet sztrájkolni, ha otthon, a négy fal között csinálod a munkaidőd után"

Sztrájk alatt olyan feltételeket kell biztosítani az iskoláknak, amit jelenleg sok helyen alapból sem tudnak - írja Balatoni József, azaz Jocó bácsi Facebookon. Nem ő az egyetlen, aki nem ért egyet a kormány friss feltételeivel.

A népszerű töritanár a kormány péntek este megjelent rendeletére reagált, szerinte elképesztően abszurd feltételeket szabott a kormány a tervezett márciusi sztrájkkal kapcsolatban. „A lényeg, hogy sztrájkolhatok - fizetés nélkül - csak közben legyek bent a teremben, felügyeljek a gyerekekre, az összes érettségiző órámat, a többinek pedig minimum a felét tartsam meg.

Tehát lehet sztrájkolni, persze, ha otthon, a négy fal között csinálod a munkaidőd után"

- írta a WMN-en megjelent cikkében is. Szerinte a döntés egy "kanna benzin volt a lobogó tűzre". A kormány által támasztott elvárások - minden érettségizőnek meg kell tartani az összes órát, a többieknek legalább az órák felét - összeegyeztethetetlenek a sztrájk fogalmával. Főleg úgy, hogy "jelenleg számos olyan hely van az országban, ahol az érettségizőknek az érettségi tantárgyakból nem biztosított a tanárhiány miatt a szakos ellátottság, de ezek szerint a sztrájk alatt az lesz" - teszi hozzá Jocó bácsi.

Sőt, sok olyan hely is van, ahol a járvány miatt betegségek, karanténok miatt osztályokat, csoportokat kell összevonni, mert sokszor nincs elég ember. Tehát amit a járvány miatt alapesetben meg lehet – és sokszor meg is kell tenni –, azt a sztrájk alatt a járvány miatt nem lehet megtenni - összegzi Jocó bácsi.

"Akkor ezek szerint a sztrájk alatt ez is megoldódik?" - teszi fel a töritanár. Illetve javasolja, hogy a rendelet egészítsék ki azzal, hogy "a sztrájk alatt csak modern módszerekkel, minőségi tankönyvekből, a XXI. század elvárásainak megfelelően felszerelt tantermekben lehet tanítani, természetesen kiemelt bérezésért". Javasolja továbbá, hogy ezt ne hívjuk sztrájknak, hanem az oktatás rendbetételének, reformnak. Sőt, inkább csak hívjuk oktatásnak, megfelelő feltételekkel.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.