Csökkenteni kell a tananyag mennyiségét és az óraszámokat: két tatabányai iskola összeszedte a legfontosabb feladatokat Közoktatás
Eduline

Csökkenteni kell a tananyag mennyiségét és az óraszámokat: két tatabányai iskola összeszedte a legfontosabb feladatokat

Mi kell egy jobban működő közoktatáshoz, hogyan lehetne jobban csinálni? Két tatabányai iskola pedagógusainak megvannak az ötleteik, sőt listába is szedték azokat.

A Dózsa Váci Mihály Általános Iskola és a Dózsa György Sportiskolai Általános Iskola pedagógusainak a javaslatait és követeléseit a Pedagógusok Szakszervezete osztotta meg Facebookon. Az iskola tanárai többek között azt írják, fontos lenne

  • a tanulók óraszámának csökkentése (tananyag mennyiségének csökkentése, észszerűsítése),
  • hogy a pedagógusbéreket a mindenkori minimálbér alapján számolják,
  • a túlórák kifizetése,
  • a szabad tankönyvválasztás,
  • a kötelező óraszámok csökkentése a kiégés veszélye miatt.

Ezeken felül kiemelik, hogy nagyon fontos lenne a szakma megbecsülésének visszaállítása is, a szakma és a gyakorló pedagógusok véleményének figyelembevétele, az életpályamodell újragondolása, az intézményi autonómia szakmai és pénzügyi tekintetben - írják a listában. De azt is kiemelik, hogy az oltás legyen önkéntes. Mit gondoltok a javaslataikról?

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben Érettségi-felvételi Székács Linda

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben

Vannak szakok, ahol nagyjából minden évben ugyanannyi a ponthatár, míg máshol egyik évről a másikra drasztikusan megugrott, vagy éppen visszaesett a bejutáshoz szükséges pontszám. Összeszedtük, hogy a 2025-ben legtöbb jelentkezőt vonzó alap- és osztatlan képzéseken hogyan alakultak a ponthatárok az elmúlt években.