Csökkenteni kell a tananyag mennyiségét és az óraszámokat: két tatabányai iskola összeszedte a legfontosabb feladatokat Közoktatás
Eduline

Csökkenteni kell a tananyag mennyiségét és az óraszámokat: két tatabányai iskola összeszedte a legfontosabb feladatokat

Mi kell egy jobban működő közoktatáshoz, hogyan lehetne jobban csinálni? Két tatabányai iskola pedagógusainak megvannak az ötleteik, sőt listába is szedték azokat.

A Dózsa Váci Mihály Általános Iskola és a Dózsa György Sportiskolai Általános Iskola pedagógusainak a javaslatait és követeléseit a Pedagógusok Szakszervezete osztotta meg Facebookon. Az iskola tanárai többek között azt írják, fontos lenne

  • a tanulók óraszámának csökkentése (tananyag mennyiségének csökkentése, észszerűsítése),
  • hogy a pedagógusbéreket a mindenkori minimálbér alapján számolják,
  • a túlórák kifizetése,
  • a szabad tankönyvválasztás,
  • a kötelező óraszámok csökkentése a kiégés veszélye miatt.

Ezeken felül kiemelik, hogy nagyon fontos lenne a szakma megbecsülésének visszaállítása is, a szakma és a gyakorló pedagógusok véleményének figyelembevétele, az életpályamodell újragondolása, az intézményi autonómia szakmai és pénzügyi tekintetben - írják a listában. De azt is kiemelik, hogy az oltás legyen önkéntes. Mit gondoltok a javaslataikról?

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők Közoktatás Kurucz Tünde

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők

Középfokú, technikusi képzettséggel, Pedagógus I. kategóriában, bruttó 654 ezres óvodapedagógusként is kezdhetnek az óvodai nevelők – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére küldött válaszából. Ehhez képest a frissen végzett diplomás óvodapedagógusok gyakornokként állhatnak munkába, ha nem volt korábban legalább 6 éves munkaviszonyuk.