Bronzérmet szerzett két magyar gimnazista egy nemzetközi vitaversenyen Közoktatás
Eduline

Bronzérmet szerzett két magyar gimnazista egy nemzetközi vitaversenyen

Bronzérmet szerzett két magyar gimnazista a Warwick online vitaversenyen. Törőcsik Lili és Balázs Julianna korábban megnyerte az egyik legnevesebb oxfordi vitaverseny „újonc” kategóriájában.

„Törőcsik Lili, a Fazekas Mihály Gimnázium tanulója és Balázs Julianna, a Karinthy Frigyes Gimnázium tanulója, akik idén megnyerték az Oxford Schools Vitaverseny „Újonc” kategóriáját, részt vettek a Warwick Online Vitaversenyen és bronzérmet szereztek! Balázsy András, a versenyre készülő vitacsoportok felkészítője segítette a két diák felkészülését” – írja a Milestone Intézet a Facebookon.

A két gimnazista a tehetséggondozó programokat kínáló Milestone diákja, ők nyerték meg 2021 tavaszán az Oxford Schools nemzetközi vitaverseny döntőjének újonc kategóriáját. Akkor hosszabb cikkben foglalkoztunk az eredményükkel és a vitázás műfajával – itt olvashatjátok el akkori anyagunkat.

Az Eduline-nak korábban azt mondták, komoly „edzéssel” készülnek a vitaversenyekre, az oxfordi vitaverseny döntője előtt például hetente háromszor gyakorolták az összehasonlító elemzést, az érvelést, a nyilvános beszédet, a témák kontextusba helyezését.

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.