A Lego alapítványa szerint a formális iskolai oktatás hátráltathatja a gyerekek fejlődését, csak a játékos tanulás fejlesztheti a kreativitást és az empátiát.
A játék fontosságát nem értik sem a szülők, sem az iskolák, így folyamatosan csökken a szerepe otthon is, a tantermekben is. Ez azonban azt eredményezheti, hogy a gyerekekből hiányozni fognak azok a készségek, amelyeket a játékokon keresztül sajátíthatnak el – ilyen például az empátia, a kreativitás és a problémamegoldás – írja a Guardian Hanne Rasmussen, a Lego Alapítvány vezetőjének beszámolója alapján.
Rasmussen szerint a több évtizede saját szabályok alapján működő oktatási intézményeket nehéz lesz meggyőzni a változás fontosságáról.
A Lego Alapítvány lépéseket is tett a változtatás érdekében, a Cambridge-i Egyetemen hamarosan egy kutatási központot nyitnak, ahol a játék oktatásban betöltött szerepét vizsgálják majd – ezen kívül a Harvarddal, az MIT-val és más vezető egyetemekkel is kapcsolatban állnak.