Több tucat gimnázium és technikum már közzétette a felvételi tájékoztatót Közoktatás
Bezzeg Hanna

Több tucat gimnázium és technikum már közzétette a felvételi tájékoztatót

Több gimnázium és technikum már közzétette a 2022/2023-as tanévre szóló felvételi tájékoztatóját.

Még van egy kis idő hátra a felvételi kezdetéig, ami október 20-án, a középiskolák tájékoztatóinak közzétételével indul. Ezekből a tájékoztatókból kiderül, milyen osztályok indulnak az adott intézményben, milyen feltételekkel lehet bekerülni - szükség van-e például a központi felvételi megírására - és, hogy mik a felvételi eljárás pontos lépései. Egyes intézmények a kollégiumi életről, a leendő osztályfőnökökről és a ösztöndíjlehetőségekről is beszámolnak a dokumentumban.

Több olyan iskola is van, amely már közzétette felvételi tájékoztatóját: többek között a PTE Babits Mihály Gimnáziuma, az Innovációs Gimnázium, a Pápai Petőfi Sándor Gimnázium, a Gödöllői Református Líceum Gimnázium és a Katedra Általános Iskola, Gimnázium, Informatikai és Művészeti Technikum, Szakgimnázium és Kollégium is. De elérhető a nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium, a KMASZC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium, és a győri Czuczor Gergely Bencés Gimnázium felvételi tájékoztatója is.

Amíg a többi intézmény felvételi tájékoztatója megérkezik, az Oktatási Hivatal oldaláról is tájékozódhattok. A felületen lekérdezhetitek a középiskolák Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen elért eredményeit, az érettségin nyújtott teljesítményt, és a túljelentkezési arányokat is megtaláljátok.

A további szabályokról és határidőkről ebben a cikkben olvashattok:

 

 

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.