Brit kutatók felmérték: hiányosak az angol tanárok ismeretei a holokausztról Közoktatás
Bezzeg Hanna

Brit kutatók felmérték: hiányosak az angol tanárok ismeretei a holokausztról

A holokauszttal kapcsolatos tévhitek már nemcsak a neten, hanem az iskolák falai között is terjednek.

A tanárok nincsenek tisztában azzal, pontosan honnan és mikor indult a holokauszt, a legtöbben pedig azt sem tudják, mekkora volt a zsidóság lélekszáma a náci Németországban. A megkérdezettek kevesebb mint fele tudja, mi volt a brit kormány reakciója, amikor tudomásukra jutott, mit tesznek a nácik – derül ki a University College London kutatásából, amelyről a BBC írt. A felmérésben 1077 pedagógust kérdeztek meg, közülük 964-en a közelmúltban beszéltek a holokausztról tanóráikon.

„Ha az a cél, hogy megakadályozzuk hasonló események megismétlődését, akkor biztosan kell tudnunk és értenünk, miért történt” – magyarázza Dr. Andy Pearce professzor, hozzátéve, ha a tanárok tévhiteket adnak tovább tanítványaiknak, az táptalaj az összeesküvés-elméletek gyártásának, a holokauszt megkérdőjelezésének.

A UCL főtitkára ugyanakkor a tanárok védelmében azt hangsúlyozta, az iskolák vezetőségei és a pedagógusok küzdenek az interneten terjedő fals információk ellen, a zsúfolt tanmenetek miatt ugyanakkor nehéz minden témára egyenlő figyelmet fordítani.

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából Campus life Gál Luca

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából

Ahogy minden ősszel, idén is eljött az idő, amikor visszalépünk egy órát az időben, és megkezdődik a téli időszámítás. Ez az apró változás nemcsak a faliórákat, hanem a mindennapi életünket, alvási szokásainkat és hangulatunkat is befolyásolhatja. De miért is vezették be eredetileg az óraátállítást, és vajon van-e még értelme a 21. században?