Újabb fegyver a tanárhiány ellen? Technikumi tanárképzést vezetnének be Közoktatás
Csik Veronika

Újabb fegyver a tanárhiány ellen? Technikumi tanárképzést vezetnének be

Pedagógiai technikumi képzések elindítását készítik elő - árulta el a héten a szakképzésért felelős államtitkár.

Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakképzésért felelős helyettes államtitkára még a tanévnyitó kapcsán beszélt a szakképzés sikereiről, itt került szóba az is, hogy folyik a pedagógiai technikum (azaz az általános iskola után kezdhető érettségit is adó szakképzés) előkészítése. A jelenlegi rendszerben csak felsőoktatásban van pedagógusképzés.

Ebben a technikumban nagyon magas lesz a gyakorlati óraszám, annak érdekében, hogy különböző életkorú, különböző intézmény típusokba járó gyerekekkel gyakorolhassák a diákok a megtanultakat - szúrta ki a hvg.hu a szakmaverzum cikkét. A helyettes államtitkár szerint a pedagógiai technikumban lesznek olyan végzettségű diákok, akikre nyugodtan rá lehet bízni a gyerekeket.

Mint kiderült, a pedagógiai technikumban három egyetemmel dolgoznak együtt. “Azt látjuk, hogy a tanárképzésnél nagyon sokszor van, hogy habár többen is jelentkeznek, de nem biztos, hogy el is helyezkednek tanárként. Lehet, hogy közben jönnek rá, hogy azt a korosztályt ők nem értik annyira, nem tudnak annyira közel kerülni hozzá. Nos, a pedagógiai technikumban olyan magas a gyakorlati óraszám, hogy mindenki rá fog jönni arra, hogy melyik az a korosztály, amely érdekli őt, így ez segítség abban, hogy melyik területet válassza.” – mondta Pölöskei Gáborné.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.