Újabb fegyver a tanárhiány ellen? Technikumi tanárképzést vezetnének be Közoktatás
Csik Veronika

Újabb fegyver a tanárhiány ellen? Technikumi tanárképzést vezetnének be

Pedagógiai technikumi képzések elindítását készítik elő - árulta el a héten a szakképzésért felelős államtitkár.

Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakképzésért felelős helyettes államtitkára még a tanévnyitó kapcsán beszélt a szakképzés sikereiről, itt került szóba az is, hogy folyik a pedagógiai technikum (azaz az általános iskola után kezdhető érettségit is adó szakképzés) előkészítése. A jelenlegi rendszerben csak felsőoktatásban van pedagógusképzés.

Ebben a technikumban nagyon magas lesz a gyakorlati óraszám, annak érdekében, hogy különböző életkorú, különböző intézmény típusokba járó gyerekekkel gyakorolhassák a diákok a megtanultakat - szúrta ki a hvg.hu a szakmaverzum cikkét. A helyettes államtitkár szerint a pedagógiai technikumban lesznek olyan végzettségű diákok, akikre nyugodtan rá lehet bízni a gyerekeket.

Mint kiderült, a pedagógiai technikumban három egyetemmel dolgoznak együtt. “Azt látjuk, hogy a tanárképzésnél nagyon sokszor van, hogy habár többen is jelentkeznek, de nem biztos, hogy el is helyezkednek tanárként. Lehet, hogy közben jönnek rá, hogy azt a korosztályt ők nem értik annyira, nem tudnak annyira közel kerülni hozzá. Nos, a pedagógiai technikumban olyan magas a gyakorlati óraszám, hogy mindenki rá fog jönni arra, hogy melyik az a korosztály, amely érdekli őt, így ez segítség abban, hogy melyik területet válassza.” – mondta Pölöskei Gáborné.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.