Péntek este új kormányrendelet jelent meg, ami lehetővé teszi az iskolaigazgatóknak, hogy megtudják, a dolgozóik közül kik kapták meg az oltást.
Az adatokat „különösen a köznevelési intézmény vezetőjének tájékoztatása, valamint a helyi szintű védelmi intézkedések meghatározása céljából” naponta kell velük közölni a péntek este megjelent kormányrendelet szerint - idézi a hvg.hu a friss rendeletet.
Az óvodák, iskolák, kollégiumok vezetői így megtudhatják, hogy a náluk közalkalmazottként vagy munkaviszonyban dolgozók (közülük a szöveg nem a tanárokat, hanem a gazdasági, ügyviteli, műszaki, kisegítő munkát végzőket emeli ki külön) megkapták-e a Covid elleni oltást, illetve „az egyéb módon védettséggel rendelkező személyeknek” meddig tart a védettségi időtartama.
A szabály csak az Emberi Erőforrások Minisztériuma alá tartozó iskolákra vonatkozik, a szakképzésre nem, hiszen az az Innovációs és Technológiai Minisztérium területe.
A rendelet nem szól arról, hogy az igazgatók mit kezdjenek a kapott adatokkal, hiszen nincs olyan szabály, amely az iskolai dolgozóknak kötelezővé tenné az oltást - emeli ki az oldal.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |