Friss jelentés: van még mit fejleszteni a tanárok digitális ismeretein Közoktatás
Csik Veronika

Friss jelentés: van még mit fejleszteni a tanárok digitális ismeretein

Bár szélessávú internetelérés térnyerése javította az online oktatás helyzetén, a tanárok digitális kompetenciáin van még mit fejleszteni - jelenti az Állami Számvevőszék (ÁSZ).

Az elkészült elemzés rámutatott, hogy a digitális oktatás eredményessége érdekében mind a tanárok, mind a szülők befogták saját eszközeiket és internet elérhetőségüket, azonban az iskolák és a tanárok által követett gyakorlat, a diákok családi háttere, és a szülők kompetenciái jelentős különbségeket mutattak, amelyek az oktatáshoz való hozzáférést és az oktatás minőségét is befolyásolták.

Az ÁSZ szerinte, a diákok mintegy 95 százaléka vett részt az oktatás valamely digitális formájában, míg a tanulók 5 százaléka kimaradt a digitális oktatásból, ami számukra komoly veszélyeztető tényező.

A digitális oktatásra való áttérés komoly kihívást és feladatot jelentett az oktatási rendszer minden szereplőjének. A Digitális Oktatási Stratégia keretében megfogalmazott célok összefogták az infrastruktúra és módszertani fejlesztéseket, melynek eredményeként a digitális oktatás feltételrendszere javult, de a stratégiában megfogalmazott célok egy részéhez nem rendeltek célértékeket és eszközöket, a megvalósulást pedig nem követték nyomon - áll a jelentésben.

Kiderült, hogy a tanárok digitális felkészültsége finoman szólva is eltérő, az online módszerek használata nem általános gyakorlat, illetve a digitális oktatásra felkészült diákok száma is alacsony. Az elmúlt félévekben a tanárok sokféle platformot használtak, így a tanulóknak akár fél tucat rendszert kellett megismerniük és használniuk párhuzamosan.

A megkérdezett szülők szerint a tanuláshoz szükséges feltételek tízből kilenc családban adottak voltak, ugyanakkor az órák számos alkalommal elmaradtak, a számonkérés pedig nem minden esetben állt összhangban a leadott tananyaggal. A diákok kétharmada a tantermi oktatáshoz képest több szülői segítséget igényelt a tanuláshoz.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők Közoktatás Kurucz Tünde

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők

Középfokú, technikusi képzettséggel, Pedagógus I. kategóriában, bruttó 654 ezres óvodapedagógusként is kezdhetnek az óvodai nevelők – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére küldött válaszából. Ehhez képest a frissen végzett diplomás óvodapedagógusok gyakornokként állhatnak munkába, ha nem volt korábban legalább 6 éves munkaviszonyuk.