A diákok, szülők és a tantestület is támogatja, mégis leváltanák az igazgatót a csepeli kéttannyelvű iskolában Közoktatás
Csik Veronika

A diákok, szülők és a tantestület is támogatja, mégis leváltanák az igazgatót a csepeli kéttannyelvű iskolában

Míg a minisztérium „még jobb” jelöltre vár, petíció indult a Széchenyi István Általános és Kéttannyelvű Általános Iskolában a jelenlegi vezető mellett.

A minisztérium indoklás nélkül elutastotta a csepeli Széchenyi István Általános és Kéttannyelvű Általános Iskola igazgatónőjének újabb öt évre szóló pályázatát - írja a Népszava.

A cikk szerint az igazgatónő egyedüli pályázóként indult, és a tantestület, a diákok és a szülők bizalmát, támogatását is élvezi. A magyar-német tanítási nyelvű iskola szülői munkaközössége ezért petíciót indított, amelyben azt kérték a döntéshozóktól, hogy újabb öt évre a jelenlegi igazgatónőt nevezzék ki intézményvezetőnek. A petíciót már elküldték Kásler Miklós emberi erőforrások miniszternek, Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkárnak és a Dél-Pesti Tankerületi Központ igazgatójának, Tóth Jánosnak is.

A miértekre a Népszavának az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt a választ küldte, hogy a döntéskor „számos körülményt mérlegelnek”, és amikor az a döntés születik, hogy a pályázat eredménytelen, abban bíznak, hogy egy újabb pályázaton több jelölt közül, „még jobb intézményvezetőt" választhatnak. Arra a kérdésre, vajon szeptembertől ki vezeti az iskolát, azt a választ kapták, hogy a helyettesítés rendje jogszabályban szabályozott.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A legtöbb esetben nincsen safe space az iskolában” – magyar rövidfilm a tanár-diák közötti szexuális határátlépésről Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„A legtöbb esetben nincsen safe space az iskolában” – magyar rövidfilm a tanár-diák közötti szexuális határátlépésről

A tanár bámulja a lányokat, ők pedig összehúzzák magukon a pulóvert. Se az osztályfőnök, se az igazgató nem hisz nekik – többek között egy ilyen jelenet is szerepel a díjnyertes rövidfilmben, mely sok megtörtént eset alapján íródott. Az alkotók iskolákban vetítik le és gyerekekkel beszélgetnek arról, hogy ők mit tennének.