Oktatási szakszervezetek és szakértők: ne ragaszkodjon az április 19-i nyitáshoz Közoktatás
Csik Veronika

Oktatási szakszervezetek és szakértők: ne ragaszkodjon az április 19-i nyitáshoz

Négy oktatási szakszervezet és szakértők közösen kérik a kormányt arra, hogy hagyjanak időt az oltások után a védettség kialakulására.

Közleményükben arra kérik a kormányt, hogy az eddigi kormányzati útmutatásoknak megfelelően biztosítsa minden pedagógus, oktatásban dolgozó számára a biztonságos munkavégzés feltételeit - ne ragaszkodjanak az április 19-i nyitáshoz.

Mint írják, az oktatásban dolgozókat és számos egészségügyi szakembert nyugtalansággal és félelemmel tölt el, hogy az első oltást követően akár napokon belül, a hétvégén kiadott rendelet szerint április 19-től vissza kell térni a tantermekbe.

Arra hivatkoznak, hogy Müller Cecília országos tisztifőorvos rendszeresen felhívja a figyelmet arra, hogy senki ne érezze magát azonnal védettnek, miután megkapta az oltást, hiszen időre, akár két-három hétre is szükség van, amíg az immunrendszer megfelelően reagál és kitermeli az ellenanyagokat. Ezzel szemben a kormány április 19-re tervezi az iskolák nyitásához.

Az oktatási szervezetek arra kérik a kormányt, ne ragaszkodjon az iskolák újranyitásakor "egy olyan fiktív dátumhoz", amikor az oktatásban dolgozók sokaságának védettsége biztosan nem elégséges, hanem az egy hétvége alatt megszervezett tömeges oltás után biztosítsa az immunizációhoz szükséges megfelelő időszakot.

A közös nyilatkozathoz két szakértő mellett csatlakozott a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ), a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), a Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete (MZTSZ) és a Keresztény Pedagógusok Szakszervezete (KPSZ) is.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.