Ausztriában egy héttel később nyitnak az iskolák a tervezettnél Közoktatás
Eduline/MTI

Ausztriában egy héttel később nyitnak az iskolák a tervezettnél

Ausztriában a tervezett január 18-a helyett csak egy héttel később, január 25-én térhetnek vissza a diákok a tantermekbe - jelentette be Heinz Fassmann osztrák oktásügyi miniszter.

Ahogyan arról néhány hete beszámoltunk, Ausztriában is úgy tervezték, hogy a téli szünet utáni első hetet még távoktatásban kezdik a diákok, de január 18-tól visszatérhetnek a tantermi formához. Szerdán azonban úgy döntöttek, a digitális oktatást egy héttel meghosszabbítják, a tanulók csak akkor mehetnek be az iskolába, ha ez kifejezetten szükséges, például dolgozatot írni, illetve ha a szülők nem tudják otthon megoldani a felügyeletet.

Január 25-től viszont a tervek szerint visszatérnek a tantermi oktatásra, de csak a védelmi intézkedések szigorú betartása mellett. "Ahol csak lehetséges, bontott csoportokban kezdődik majd a tanítás, hogy a kötelező védőtávolságot garantálni lehessen" - magyarázta a miniszter. Az alsó tagozatok kivételével mindenhol kötelező lesz a maszkviselés.

A tárcavezető kitért a korábban már bejelentett önkéntes tesztelési lehetőségre, melyet hetente egyszer kívánnak biztosítani az iskolákban. A fiatalabb diákokat a szülők tesztelhetik majd otthon, a nagyobbakon az iskolában végzik el a vizsgálatot, amelynek eredménye 15 percen belül látható. "Bizonyára lesznek szülők, akik ehhez nem járulnak majd hozzá, mégis ez egy lehetőség arra, hogy ne csak újranyithassuk, hanem képesek legyünk nyitva is tartani az iskolákat" - mondta Fassmann.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.