Milyen iskolai mérések várhatóak a tanév második felében? Közoktatás
Eduline

Milyen iskolai mérések várhatóak a tanév második felében?

Megnéztük, hogy a második félévben milyen iskolai mérésekre számíthatnak a diákok. Mutatjuk.

2021. május 12-én lesz célnyelvi mérés, ami a hatodik és nyolcadik évfolyamos két tanítási nyelvű oktatásban részt vevő tanulók nyelvtudását vizsgálja, azt méri, hogy a két tanítási nyelvű iskolák tanulóinak nyelvtudása az európai nyelvek esetében megfelel-e a tantervi követelményekben az egyes évfolyamok számára előírt KER (Közös Európai Referenciakeret) szerinti szinteknek. A hatodik évfolyamon a KER szerinti A2 szintű, a nyolcadik évfolyamon a  KER szerinti B1 szintű nyelvtudást méri. Az eredményeket június 11-ig teszik majd közzé.

A célnyelvi mérésben részt vevő tanulók kivételével az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán, azoknak a nyelvtudását is felmérik, akik angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulnak. A felmérés 2021. május 19-én végzik el az iskolák és az eredményeket pedig szintén június 11-ig teszik közzé.

Országos mérés és értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát is elvégzik az iskolák, az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében. Ezeket a méréseket az iskoláknak 2021. január 11. és 2021. április 23. között kell megszervezniük. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2021. május 28-ig töltik fel a NETFIT rendszerbe.

Már nem kell sokat aludni és kezdődik a téli szünet: mutatjuk a dátumokat

Persze nem csak az a kérdés, hogy mikor kezdődik a 2020-as téli szünet, hanem az is, hogy meddig tart pontosan.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.