Bejelentések a kormányinfón: mi lesz az iskolákkal? Közoktatás
Eduline

Bejelentések a kormányinfón: mi lesz az iskolákkal?

Múlt héten petíció is indult az iskolák bezárásáért, egyre többen várják az iskolai vírushelyzet kérdésének megoldását. Mi a kormány álláspontja?

Gulyás Gergely a mai kormányinfón a hvg.hu újságírójának kérdésére azt mondta az iskolákkal kapcsolatban, hogy az egyetemek maguk dönthetnek, a közoktatásban pedig számtalan óvintézkedés van, az osztályokon kívül maszkot kell viselni, van, ahol az osztályban is hordani kell. Azonban hozzátette,

ha az országot működtetni akarják, az iskolákat még nem kell bezárni.

Pedagógus szakmai szervezetek több önállóságot akarnak a védekezésben, például a távoktatás elrendelése, csúsztatott tanrend ügyben. Gulyás Gergely azt mondta, olyan ötlet nem hangzik el Kormányinfón, ami ne került volna valamilyen döntéselőkészítő kabinet elé. Azonban élet normális működésének fenntartása érdekében mindenki arra törekszik, hogy az iskolát ne zárjuk be, csak szükséges esetben - tette hozzá.

Arról is esett szó a mai sajtótájékoztatón, hogy az alapítványi iskoláknak szabad a kezük a döntésnél, az állami iskolánál a fenntartónak kell döntenie.

Az egyetemek szabadon dönthetnek, van aki lépett is: a Miskolci Egyetem ma délután bejelentette, hogy hétfőtől a teléjes intézmény távoktatásra áll át.

Itt az első átállás: hétfőtől távoktatás lesz a Miskolci Egyetemen

Egy héttel az őszi szünet után a teljes egyetem távoktatásra áll át.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.