"Elveszik tőlünk a munkahelyeket" - menekültkérdés az új tankönyvekben Közoktatás
Eduline

"Elveszik tőlünk a munkahelyeket" - menekültkérdés az új tankönyvekben

Elindult a tanév, de még mindig okozhat meglepetéseket.

Az új 8. osztályosoknak készített földrajz munkafüzetben szerepel a következő feladat. Vajon beugratós kérdések?

A feladat így szól: "Vitassátok meg a menekültekkel kapcsolatos állításokat! Mely érvek alapulnak előítéleteken? Színezd kékre! Melyeknek lehet valós okuk? Színezd sárgára!" 

Elveszik előlünk a munkahelyeket.

Bűnöző életmódot fognak folytatni.

Betegségeket terjesztenek.

Erkölcsi kötelességünk segíteni azokon az embertársainkon, akik a legkiszolgáltatottabb helyzetben vannak.

Európa maradjon az európaiaké!

Azért jönnek ide, mert itt nem kell dolgozniuk.

Az új tantervhez kapcsolódóan néhány „érdekesség” már korábban is szemet szúrt a szemfülesebbeknek. Az ötödikesek irodalomkönyvében például tündérekkel, szivárvánnyal és griffen lovagló huszárral is találkozhatnak majd a diákok - a képek magukért beszélnek. De a könyvbe egy Kányádi Sándor mondat is bekerült, amelyet a költő lakodalmi rigmusként idézett egy interjúban, viszont a tankönyvben teljesen más jelentést hordoz. Az említett oldalt itt nézhetitek meg.  

Az Iskola a határon oktatási Facebook-csoportban pedig érdekes egyezést vettek észre az új Nemzeti tantervhez készült tankönyvek és a régi Mozaikos matekkönyvek között. Ezt itt nézhetitek meg.

A szaktanárok szerint komoly gondok vannak az új tankönyvekkel

Az irodalomkönyvek gyerek-, nyelv- és 21.század ellenesek és megúszásra játszanak, a történelemkönyvek pedig zanzásított verziók és nincs bennük kevesebb tananyag, csupán kevesebb oldalba sűrítették az eddigit - a szaktanárok szerint vannak gondok az új tankönyvekkel.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.