Tesztelik a tanárokat tanévkezdés előtt Madridban Közoktatás
Eduline/MTI

Tesztelik a tanárokat tanévkezdés előtt Madridban

Szerdán megkezdődött a 100 ezer iskolai dolgozó és tanár tanévkezdés előtti koronavírus-tesztelése Madridban, amelyet azonban fel is kellett függeszteni, miután kilométeres sor és órákig tartó várakozás alakult ki az egyik kijelölt helyszínen.

A tartományi kormány öt oktatási intézményt jelölt ki, ahol jövő hétfőig kell elvégezni a szerológiai vizsgálatokat. Akinél az eredmény pozitív, vagyis a szervezetében kimutatható a vírussal szemben termelődött ellenanyag, PCR-tesztet is végeznek, hogy kizárják a fertőzőképességet.

A tanárok a teszteléssel kapcsolatban rossz szervezésre panaszkodtak, míg a kormány szerint sokan nem a számukra kijelölt időpontban érkeztek a vizsgálatra, és emiatt alakult ki a kaotikus helyzet. A tesztelést csütörtökön folytatják, az elmaradt szűréseket átütemezik.

A spanyol fővárost is magában foglaló tartományban szeptember 4-e és 28-a között indul újra a jelenléti oktatás, csúsztatva, évfolyamonként eltérő időpontban.

A múlt héten elkészült járványmegelőzési útmutató szerint hatéves kor felett minden tanulónak maszkot kell viselnie, tanítás előtt a diákok és tanárok testhőmérsékletét is meg kell mérni. Az irányelv naponta legalább ötszöri kézmosást ír elő a tantermek sűrű szellőztetése mellett.

Ezzel szemben Olaszországban az általános iskolákban nem teszik kötelezővé a szájmaszk viselését, azonban a felsőbb évfolyamokba járó diákoknak és a tanároknak viselniük kell azt. A legjobb azonban az, hogy a tanároknak speciális, átlátszó maszkokat gyártottak, amelyekben látszik a szájuk és jobban hallani a hangjukat.

Egy héttel elhalasztották az iskolakezdést Görögországban

Görögországban egy héttel, szeptember 7-ről 14-re halasztották az iskolakezdést. Níki Keraméosz görög oktatási és vallásügyi miniszter keddi indoklása szerint így akarják csökkenteni a nyaralásból nemrég hazaérkezők általi koronavírus-fertőzés esélyét.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.