Pályázatot hirdet a tanároknak az EMMI: az új NAT-hoz és kerettantervekhez igazított tanmenetekkel lehet nevezni Közoktatás
Eduline

Pályázatot hirdet a tanároknak az EMMI: az új NAT-hoz és kerettantervekhez igazított tanmenetekkel lehet nevezni

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) pályázatot hirdetett a tanároknak „EMMI tanmenet pályázat 2020” címmel. A pályázók közül néhányan „nyereményben” is részesülhetnek - nem is akármilyenben.

Ahogy arról már többször is beszámoltunk, szeptembertől felmenő rendszerben életbe lépnek a módosított Nemzeti alaptanterv (nat) új szabályai. Ehhez kapcsolódva megjelentek a kerettantervek is, a pedagógusok pedig megalkothatják a saját – ezekre épülő – tanmeneteiket. Arról, hogy milyen változásokat hoz az új nat, itt írtunk korábban.

Most a minisztérium az új tanmenetek kapcsán pályázatot hirdetett „EMMI tanmenet pályázat 2020” címmel, amire várják a „legeredetibb, a tanulók fejlődését szolgáló” és a központi tartalomszabályozókkal összhangban elkészült tanmeneteket - szúrta ki a hvg.hu.

Az EMMI iskolákba kiküldött leveleiből az is kiderül, hogy „a legjobb tanmenetek közül válogatva (a szakértői bizottság javaslata alapján) néhány tanmenetet az Oktatási Hivatal aloldalán tesznek közzé. A közzétett tanmenetek szerzői elismerő oklevelet kapnak.”

Aki szeretné bezsebelni a minisztérium „nyereményét”, az augusztus 20-ig nyújthatja be a pályázatát.

Elkezdődött a KRÉTA fejlesztése, hamarosan jön a komplex modul

Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA-rendszert - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.