Kásler Miklós szerint a szülők, gyerekek és tanárok is élvezték a digitális oktatás előnyeit Közoktatás
Eduline

Kásler Miklós szerint a szülők, gyerekek és tanárok is élvezték a digitális oktatás előnyeit

Az Emmi minisztere értékelte az elmúlt hónapokat és a rendkívüli oktatási helyzetet.

"Rendkívül nagyra becsülöm a magyar pedagóguskart, akik gyakorlatilag egy hétvége alatt átálltak a digitális oktatásra. Rendkívül nagy teljesítmény volt” – mondta Kásler Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának minisztere. Úgy véli, tömeges igény van arra, hogy a későbbiekben is legyen ilyen típusú oktatás.

Én úgy ítélem meg, hogy a gyerekek, a szülők és a pedagógusok is élvezték az előnyeit

-mondta a tapasztalatokkal kapcsolatban.

„Mindenkinek van véleménye saját érintettsége okán az oktatási, nevelési rendszerről”- ezt már az új NAT-tal kapcsolatban mondta a miniszter. Úgy gondolja, hogy sok száz vélemény beérkezése után, amik között voltak szakszervezeti, testületi vélemények is, sikerült egy olyan tartalmat kialakítani ami mindent magába foglal. Itt mellesleg megemlíti példaként a digitalizációt is.

Az Emmi minisztere kitér arra is, hogy úgy gondolja: „A járványhelyzettől függetlenül a kormány figyelmet fordít a pedagógusbérek folyamatos emelésére". Ezzel azonban nem mindenki ért egyet: néhány nappal ezelőtt a Pedagógusok Demokratikus Szakszerevezete (PDSZ) közleményt adott ki, melyben az évek óta tartó tanárhiányra hívják a figyelmet.

Akkor lesz elég tanár, ha a tanári pálya vonzó lesz a fiatalok számára, a rutinos pedagógusokat pedig anyagilag és erkölcsileg egyaránt megbecsülik.

-olvasható a PDSZ közleményében.

"Az iskolaőr komolyabb hatáskörrel rendelkező biztonsági őr lesz"

Az iskolai agresszió megfékezésére nem iskolaőrségre, hanem megelőzést segítő szakemberekre lenne szükség a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) szerint, ezért elutasítják a benyújtott törvényjavaslatot - írják közleményükben.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.