"Nehéz lesz egyszerre digitális órákat tartani és ügyelni is" Közoktatás
Eduline

"Nehéz lesz egyszerre digitális órákat tartani és ügyelni is"

Hogyan döntenek az igazgatók, tanárok a júniusra tervezett iskolák újranyitásáról? Egyelőre vegyesek a reakciók, döntések erről a lehetőségről.

A június 2. és 15. közötti két hét második fele eleve a szünetre való ráhangolódásról szól, a maradék pár nap pedig jó lehetőség arra, hogy felzárkóztassák valamennyire a lemaradókat - mondta Szabó Zsuzsanna, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke a hvg.hu-nak az iskolák júniusi újranyitásáról. De hogyan vélekednek a döntésről a tanárok, igazgatók?

Van, ahol a digitális tanrend ugyanúgy folytatódik tovább, de lehetőség nyílik a kiscsoportos vagy egyéni konzultációkra. Cél a rendszerezés, az esetleges elmaradások pótlása - tudta meg a lap egy budapesti gimnázium igazgatójától, aki aztán hozzátette: egyes tanároknak nehéz lesz egyszerre digitális órákat tartani és ügyelni is. Szerinte azokban a régiókban lesznek inkább kiscsoportos konzultációk, ahol esetleg nem működik jól a digitális oktatás.

Egy másik iskolától hasonlóan úgy értesültek, hogy kitartanak a távoktatásnál. Ennek az intézménynek az igazgatója úgy véli, a döntés leginkább az általános iskolák alsósait érinti, hiszen az ő otthoni felügyeletük megoldása a legnehezebb, illetve ők igényelhetik jobban a személyes konzultációt - mondta.

A megkérdezett iskolák többsége azonban még nem döntötte el, hogyan él majd ezzel a lehetőséggel. Van, ahol a egyelőre a tankerületektől várják a részletes állásfoglalást vagy gyakorlati útmutatót a nyitáshoz, több helyen pedig péntekre terveztek tantestületi értekezletet a témában.

A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatjátok el.

Iskolák újranyitása: az államtitkár azt kéri, ne dolgozatírásról szóljon a június

Lehetőségként kell tekinteni az iskolák kinyitására az oktatási államtitkár szerint.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.