Angliában is küzdenek, hogy senki se maradjon le a távoktatásban Közoktatás
Eduline

Angliában is küzdenek, hogy senki se maradjon le a távoktatásban

A tehetősebb családok gyerekei ugyanis látványosan több időt töltöttek tanulással a koronavírus eredményezte távoktatás alatt, mint a szegényebbek - derül ki egy friss kutatásból.

A felmérést angol családok körében végezték, és az eredmények szerint a jobb anyagi helyzetben lévő családok gyermekei körülbelül egy héttel többet tanultak az elmúlt hónapokban, mint a szegényebb társaik – írja a BBC.

Ez hogy lehet? A kutatás szerint a jobb anyagi helyzetben élő családokban a gyermek átlagosan napi hat órát költenek tanulással, leckeírással és gyakorlással, míg szegényebb társaik áltagosan négy és felet.

Mi lehet ennek az oka?

A felmérésből kiderült, hogy a hátrányos helyzetű családokban alapból kevesebb segítséget kapnak a gyerekek tanulásban és a szüleik is kevesebbet tudnak nekik segíteni az iskolai feladatokban. Ezen felül a kutatás azt is megállapította, hogy a szegényebb gyermekeknek sokszor nincs is megfelelő helyük a tanuláshoz, nem tudnak hova leülni házit írni vagy nem adottak otthon a körülmények a tanuláshoz.

A brit oktatási kormány szerint minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy egyetlen gyermek sem maradjon le, a miniszterek szerint pedig egyes angliai általános iskolásoknak lehetővé kell tenni, hogy a következő hónapban visszatérjenek a diákok.

Persze ez a helyezet itthon sem ismeretlen. Ahogy már írtunk róla, a hátrányos helyzetű gyerekek egy része a digitális munkarend bevezetésével teljesen kiesett az oktatásból, ezért 25 tanoda és civil szervezet sürgette a kormányt, hogy hozzon intézkedéseket az érdekükben. A tarnabodi gyerekeknél családban nincs számítógép, de ha lenne, internetet akkor is csak nagyon kevesen tudnának fizetni - így volt olyan iskola, ahol hetente kétszer papíron tanultak a diákok.

Hetente kétszer papíron - így oldják meg a hátrányos helyzetű települések a távoktatást

A koronavírus-járvány miatt bezártak az iskolák, a jobb helyzetben lévő diákok számítógép mellett, Facebook-csoportokat használva, a tanárok internetes jelenlétével folytatják a tanulást. De hogyan oldják ezt meg a hátrányosabb helyzetű tanulók?

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők Közoktatás Kurucz Tünde

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők

Középfokú, technikusi képzettséggel, Pedagógus I. kategóriában, bruttó 654 ezres óvodapedagógusként is kezdhetnek az óvodai nevelők – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére küldött válaszából. Ehhez képest a frissen végzett diplomás óvodapedagógusok gyakornokként állhatnak munkába, ha nem volt korábban legalább 6 éves munkaviszonyuk.