Mi az oka annak, hogy előbb az óvodákat kell kinyitni? Közoktatás
Eduline

Mi az oka annak, hogy előbb az óvodákat kell kinyitni?

A gyerekek tíz százaléka már bejár óvodába, iskolába. Vajon miért az óvodákat nyitják meg először?

Az Index a napokban feltett egy kérdést az iskolák, óvodák újranyitásával kapcsolatban az operatív törzsnek, melynek hivatalos útja a Koronavírus Sajtóközpontnak eljuttatott email. 

Mi az operatív törzs álláspontja az iskolák és az óvodák újranyitásával kapcsolatban, mi a járványügyi indoka annak, hogy előbb az óvodákat kell kinyitni, ahogy azt a kormányfő nyilatkozta a rádióban?

Az operatív törzs válasza szerint az iskolák alsó évfolyamait látogató gyermekek nem mozognak annyi hely között, nem találkoznak másik emberekkel, így ezen évfolyamok megnyitása jóval alacsonyabb járványügyi kockázatot hordoz magával, mint például a középiskolásoknál. Ezzel magyarázható, hogy ahol tervezik az iskolák megnyitását, ott ezen évfolyamokkal terveznek.

Novák Katalin államtitkár az operatív törzzsel közösen tartott, szombati tájékoztatóján is kiemelte, minden településen biztosítani kell a felügyeletet a bölcsődékben, óvodákban és általános iskolában, az intézményekben pedig napi négyszeri, illetve háromszori étkezést is kapnak a gyermekek. Az érdeklődés a felügyelet iránt jelentősen nőtt, a gyermekek 10 százaléka jár valamilyen intézménybe, és a kormány már dolgozik azon, hogy az érintetteket megszokott bölcsődéjükben, óvodájukban, iskolájukban is fogadni tudják.

Fokozatosan újranyitnak az óvodák és a bölcsődék: országos körkép

Még több óvodát nyitnak meg a vidéki nagyvárosokban a koronavírus-járvány miatti korlátozások enyhülésével, ügyeleti rendszerben és az egészségvédelmi intézkedések betartásával, valamint fokozatosan bővül a járóbeteg-szakellátás is.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.