Milyen oldalakat, appokat használnak a tanárok? Friss felmérés Közoktatás
Eduline

Milyen oldalakat, appokat használnak a tanárok? Friss felmérés

Közel ezren töltötték ki eddig a DiO-t, azaz a Digitális Oktatási tapasztalatokat összegző felmérést. Az adatokból kiderül, a legtöbb tanár Facebook-ot használja az oktatáshoz és a kapcsolattartásra, de népszerű a KRÉTA és az e-mailes tanítás is - itt vannak a friss adatok.

Bár nagyon gyorsan kellett a tanároknak átállni a távoktatásra, a legtöbb iskolában már beállt a rendszer. Az iskolák első körben a legkézenfekvőbb, legegyszerűbb megoldást választották. A Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának Neveléstudományi Intézete összegezte a pedagógusok tapasztalatait a távoktatással kapcsolatosan.

Egy folyamatosan frissülő, dinamikus adatokkal dolgozó infografikát tettek nyilvánossá, ahol mindenki láthatja az eredményeket:

Loading...

Loading...

A jelenlegi adatokból kiderül, hogy a diákok 80%-át be tudják vonni az oktatásba. A legnépszerűbb megoldás a Facebook és a Messenger csoport, ezt követi az e-KRÉTA, az e-mailben küldött feladatok és a YouTube videók, valamint a Google Classroom.

A részletes diagrammokból kiderül, a kapcsolattartásra, motiválásra és a csoportmunkára a kitöltők szerint a legjobb megolás a Facebook. A Google Classroom pedig a legjobban szabályozható felület a tanulás, mentorálás terén és itt lehet a legegyszerűbben irányítani is a tanulást.

Ha szeretnétek megosztani a tapasztalataitokat, itt kitölthetitek a kérdőívet.

Országos felmérést indított a távoktatásról a Független Diákparlament

A távoktatás eddigi tapasztalatainak megismerése érdekében indított országot felmérést a Független Diákparlament.

Nem szeretnél lemaradni a legfontosabb információkról? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.