"Haladni kell a tananyaggal" - ez a lényeg az új rendszerben is? Közoktatás
Eduline

"Haladni kell a tananyaggal" - ez a lényeg az új rendszerben is?

Egy oktatáskutató szerint most is ugyanaz zajlik az oktatásban, mint a digitális munkarendre átállás előtt.

Radó Péter oktatáskutató úgy véli, az iskolák most is ugyanúgy működnek mint eddig, csak éppen más, digitális munkarendben. Szerinte a kormányzati virtuális valóságban továbbra is él Hoffmann Rózsa szelleme: a tanulók derűs rendben végzik a dolgukat - írta meg a hvg.hu.

A Klebelsberg Központ elnöke korábban azt nyilatkozta, már az első digitális munkarendben lezajlott iskolai héten gyorsan alkalmazkodtak az intézmények a helyzethez, egyetlen olyan iskoláról sem tudnak, ahol alig-alig vagy egyáltalán nem sikerült az átállás; és megfelelő mennyiségű digitális eszköz áll rendelkezésre. Ahogyan azt már az említett cikkben is jeleztük, a helyzet ettől kicsit bonyolultabb. Akkor az RTL Klub riportja támasztotta alá, van olyan többgyerekes család, ahol a tanuláshoz szükséges eszközök egyáltalán nem állnak rendelkezésre. Azóta az Eduline-nak is több diák számolt be arról: nincsenek online óráik az új rendszerben, cserébe viszont annál több leadott tananyaggal állnak szemben, amivel egyedül - idő szűkében - kell megbirkózniuk.

Radó Péter szerint az üzenet egyértelmű: haladni kell a tananyaggal. Ez pedig láthatóan mindegyik lehetséges esetben, vagyis az online távoktatásban jól működő és kevésbé jól működő iskolákban is zajlik.

Mi lesz azokkal, akik lemaradnak a távoktatásban?

Múlt héten kezdődött meg a digitális oktatás az iskolákban. Azóta több visszajelzés érkezett: vannak, akik pozitívan élik meg, de vannak, akiknél lehetetlen helyzetet teremtett az átállás.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kiderült, hány elsősnek kellett idén évet ismételnie Közoktatás Kurucz Tünde

Kiderült, hány elsősnek kellett idén évet ismételnie

Még mindig toronymagasan elsőben a legnagyobb az évismétlők aránya – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére megküldött adataiból, ugyanis az elmúlt tanév végén százból továbbra is mintegy öt olyan gyerek volt, akiknek idén újra kell járniuk az első osztályt. Rajtuk kívül ötödikben és hetedikben is magas volt a bukási arány.